کد خبر: ۳۰۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۹

مراحل ترخیص کالا از گمرک

گمرک به عنوان اولین و مهم ترین مجری مقررات تجارت، در ایران و تمامی کشورهای دنیا شناخته می شود.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام سپاهان همراه، سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز با وظیفه نظارت بر امور صادرات و واردات کالا در کشورمان تشکیل شده است.

با توجه به قراین و شواهد تاریخی، در زمان اشکانیان فعالیت گمرک به شکل امروزی  بوده که به صورت اداره‌ای منظم فعالیت داشته و کلیه اجناس وارده و صادره به ایران را ثبت می کرده است.

در قوانین و امور گمرکی، ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی در مرزهای کشور، رویه ها و مقررات مخصوص برای انواع کالاها دارد. از همین رو بسیاری از بازرگانان افرادی مجرب و متخصص را به عنوان ترخیص کار، جهت انجام امور گمرکی انتخاب نموده تا آنها با اشراف به این رویه ها، امور گمرکی و ترخیص کالاهای تجاری را برای ایشان انجام دهند.

شرکت بازرگانی سپاهان همراه نیز با تربیت نیروهای متخصص در امر ترخیص کالا، در گمرکات کشور به ویژه گمرک شهید رجایی، گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک تهران و پیام تمامی خدمات ترخیص کالا را ارائه می دهد.

انجام فرایند بازرگانی بین المللی از کشور مبدا، تا تحویل کالا به مشتری به صورت Door to Door از فعالیت های اصلی این مجموعه است.

خدمات بازرگانی سپاهان همراه در امر ترخیص کالا شامل:

عقد قرارداد با مشتریان بابت انجام کلیه مراحل ترخیص کالا

انجام امور گمرکی و فرایند ترخیص کالاهای تجاری که به صورت کانتینر و خرده بار وارد کشور می شوند، مانند: عملیات ثبت سفارش، ارزیابی و بازبینی مرسولات، پرداخت هزینه های گمرکی، دریافت قبض انبار، ترخیصیه، اظهار گمرکی و انجام کلیه امور بانکی

ارائه خدمات حمل بار (ترانزیت داخلی و خارجی)، ارسال بار توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی و تحویل بار تا درب انبار مشتری

ترخیص کالاهای مجموعه های تولیدی و دانش بنیان در سریع ترین زمان، به صورت پته گمرکی، بدون نیاز به ثبت سفارش

هماهنگی حمل و نقل بین المللی از اقصی نقاط دنیا به بندرعباس و کلیه گمرکات اجرایی

پیگیری پرونده های اختلافات گمرکی (بیش بود و نزول ارزش، تعرفه های گمرکی و ...) توسط متخصصان این شرکت