کد خبر: ۳۰۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۹

نخست وزیر جدید ژاپن با ترامپ گفت و گو کرد

«سوگا یوشیهیده» نخست وزیر جدید ژاپن، یکشنبه شب با دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده از طریق تلفن صحبت کرد این تماس، اولین گفت و گوی رهبران دو کشور از زمان روی کار آمدن سوگا در هفته گذشته بود.

در این گفت و گو که ۲۰ دقیقه به طول انجامید دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت اتحاد توکیو و واشنگتن، در مورد وضعیت کره شمالی و همچنین نحوه مبارزه با کووید ۱۹ گفت و گو کردند.

گزارش حاکی است ترامپ در این دیدار گفته است که اتحاد دو کشور باید بیشتر تقویت شود و سوگا ۲۴ ساعت شبانه روز می تواند با او تماس بگیرد.

ترامپ روز پنجشنبه در توئیتی نوشته بود «نخست وزیر یوشیهیده سوگا، به شما تبریک می گوییم، داستان زندگی شما عالی است! من می دانم که شما یک کار فوق العاده برای ژاپن و جهان انجام خواهید داد. منتظر صحبت های شما هستیم!»

سوگا، رهبر جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات، چهارشنبه گدشته در جلسه فوق العاده پارلمان به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن انتخاب شد.

ناظران می گویند از جمله چالش های دیپلماتیک سوگا که از سلف خود به ارث برده، ادعای ترامپ مبنی بر کمک نکردن ژاپن به اتحاد ژاپن و آمریکا است.

به گفته دفتر نخست وزیری ژاپن، «شیگرو کیتامورا»  مشاور امنیت ملی سوگا هفته آینده به واشنگتن می رود تا با همتای خود رابرت اوبرایان دیدار کند.

سوگا پیش از مذاکرات با ترامپ، اوایل امروز نیز با اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا تماس تلفنی برقرار کرد.