کد خبر: ۳۰۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۹

شمار مبتلایان کرونا در جهان از ۳۱ میلیون نفر گذشت

براساس آمارهای مراکز معتبر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بعدازظهر یکشنبه به ۳۱ میلیون و ۵۱ هزار نفر رسیده‌ است.

وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۹۶۲ هزار و ۴۸۲ نفر رسیده است.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا به ۶ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۴۴۰ نفر و شمار مرگ و میر نیز به ۲۰۳ هزار و ۸۸۱ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون چهار میلیون و ۲۲۳ هزار نفر گزارش شده است.

بیشترین آمار مرگ و میر نیز در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به مکزیک، هند و آرژانتین بوده است. این آمار همچنان در حال به روزرسانی است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه و پرو به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

با افزایش جهانی شمار مبتلایان ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد که اروپا در پاییز با افزایش مرگ و میر کرونا مواجه خواهد شد.

با ادامه و گسترش شیوع جهانی ویروس کرونا، تلاش‌ها برای تولید واکسن کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد؛ به دنبال اعلام رییس جمهوری روسیه در دستیابی این کشور به واکسن کرونا که نخستین کشور جهان در این زمینه بود و نیز موفقیت‌هایی که در دیگر نقاط از جمله فرانسه و چین به دست آمد، در تازه‌ترین اقدام و با وجود هشدار مقام‌های بهداشتی آمریکا درباره تعجیل در تولید و عرضه واکسن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاکتیکی انتخاباتی وعده داده که واکسن کرونا تا سه تا چهار هفته آینده آماده می‌شود.