کد خبر: ۳۰۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۸

پلوسی: استیضاح ترامپ را رد نمی‌کنم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، رو آوردن به فرآیند استیضاح علیه دونالد ترامپ به جهت جلوگیری از رای گیری در سنای تحت کنترل جمهوریخواهان بر سر قاضی جدید دادگاه عالی این کشور را رد نمی‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست دموکراتها برای به تاخیر انداختن رای گیری بر سر انتصاب قاضی جدید دادگاه عالی تا انتخابات ماه نوامبر را رد کرده و بر اختیارش طبق قانون اساسی برای معرفی نامزدی برای پر کردن جای خالی در دادگاه عالی تاکید کرد.

نانسی پلوسی در مصاحبه‌ای با ای.بی.سی نیوز با این پرسش مواجه شد که آیا استیضاح را به عنوان یک راه ممکن برای انسداد و جلوگیری از اقدام سنا در قبال این نامزد در نظر دارد؟

پلوسی در پاسخ گفت: خب ما گزینه‌های خودمان را داریم. ما هم استراتژی‌های خودمان را داریم که نمی‌خواهم حالا درباره آنها صحبت کنم. اما حقیقت این است که ما یک چالش بزرگ در کشورمان داریم.

پلوسی ادامه داد: دونالد ترامپ و افراد ملتزم به او با بیانیه‌هایشان تهدید کرده‌اند که حتی نتایج انتخابات را نمی‌پذیرند.

وی افزود، هدف اصلی هم اکنون این است که "از یکپارچگی انتخابات همچون حفاظت از مردم آمریکا در برابر کروناویروس محافظت کنیم."

دموکراتهای آمریکا استدلال کرده‌اند قاضی بعدی دادگاه عالی باید بعد از انتخابات سوم نوامبر و انتخاب رئیس جمهور جدید معرفی شود.

انتظار می‌رود دونالد ترامپ چند روز دیگر نامزد خود به عنوان قاضی جدید دادگاه عالی آمریکا را به عنوان جایگزین روث بیدر گینزبرگ معرفی کند. گینزبرگ اخیرا در سن ۸۷ سالگی در اثر سرطان فوت کرد. ترامپ گفته که جایگزینی که معرفی می‌کند "به احتمال زیاد" زن خواهد بود.

ترامپ اظهار کرد: ما بردیم و به عنوان برنده این وظیفه را داریم کسی را که می‌خواهیم انتخاب کنیم. این انتخاب برای رئیس جمهور بعدی نیست.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا هم گفته که سنا بر سر نامزد معرفی شده از سوی ترامپ به عنوان جایگزین گینزبرگ رای گیری خواهد کرد.