کد خبر: ۳۰۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۰

بحران کرونا در قم / نگرانی از کاهش حساسیت مردم

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مشترک با مدیران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از کاهش حساسیت مردم استان قم نسبت به بیماری کووید ۱۹ ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکترمحمد مهدی گویا در جلسه مشترک با مدیران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم که با هدف بررسی وضعیت فوق قرمز استان و مشکلات و چالش های موجود و ارائه راهکارهای مناسب در پیشگیری و کنترل کرونا تشکیل شد، اظهار داشت: استان قم در حال حاضر در وضعیت بحران از نظر کرونا قرار دارد و متاسفانه یکی از مهمترین دلایل آن کاهش حساسیت مردم استان نسبت به گذشته است.

وی گفت: برای قطع زنجیره بیماری درسطح استان باید با اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح از سوی معاونت بهداشت دانشگاه، حساسیت مردم نسبت به بیماری  بازگردانده شود تا مردم بتوانند تصمیم گیری صحیح و در نتیجه رفتار بهداشتی درسطح جامعه داشته باشند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: مراکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا که در حوزه بهداشت فعال هستند باید بین مردم بیشتر شناخته شود زیرا شناسایی و درمان به موقع بیماران موجب کاهش بار بیماری و در نتیجه کاهش مرگ و میر در سطح استان خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید از تمامی ظرفیت های استان جهت اطلاع رسانی و آموزش در راستای افزایش آگاهی و حساسیت مردم و ایجاد رفتار بهداشتی صحیح و همچنین شناخت مراکز درمان سرپایی بیماران استفاده شود.