کد خبر: ۳۰۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸

چین تصویب لایحه علیه این کشور از سوی مجلس نمایندگان آمریکا را محکوم کرد

چین امروز چهارشنبه تصویب لایحه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا با محتوای تهدید به تحریم به بهانه کار اجباری در منطقه سین‌کیانگ را محکوم کرده و این اتهام علیه خود را دروغ خواند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد، این لایحه "به طرزی بدخواهانه در خصوص وضعیت حقوق بشر در سین کیانگ افترازنی کرده" و به دنبال مهار پیشرفت و توسعه در این منطقه در عین دامن زدن به اختلافات قومی و مداخله در امور داخلی چین است.

وانگ در ادامه گفت: این به اصطلاح مساله "کار اجباری" کاملا دروغ و ساخته و پرداخته برخی سازمان‌ها و پرسنل در آمریکا و غرب است.

مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا با ۴۰۶ رای موافق به سه رای مخالف لایحه‌ای را تصویب کرد که اعلام داشته هر گونه کالای تولید شده در سین کیانگ چین به طور پیش فرض حاصل کار اجباری از جانب اویغورهای بازداشت شده و دیگر اقلیتهای قومی بوده و بنا براین وارداتش به آمریکا ممنوع می‌شود.

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، ممکن است شرکتها را مجبور به خودداری از کار با منطقه‌ای کند که بر طبق آمارها ۸۰ درصد پنبه چین را تولید می‌کند و یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های نخ و همچنین گوجه فرنگی و کالاهای دیگر در جهان به حساب می‌آید.

نمایندگان کنگره آمریکا می‌گویند این قانون لازم است برای آنکه چین برای متوقف ساختن کمپینش علیه اویغورها و دیگر گروه‌های قومی در این منطقه عمدتا مسلمان نشین، تحت فشار قرار بگیرد.

آمریکا از ۱۹۳۰ واردات کالاهای ساخت "کار اجباری" را ممنوع کرده تا از تجارت "عادلانه" اطمینان حاصل کند