کد خبر: ۳۰۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۴

۱۲ صیاد ایرانی گرفتار زندان موزامبیک / نامه به ظریف برای آزادي

خانواده‌های این زندانیان در این نامه با اشاره به «شرایط بهداشتی بسیار بد» زندان، نسبت به حفظ سلامتی آنان اظهار نگرانی کرده و خواهان «پیگیری عاجل و جدی» برای آزادی آنان شدند.
خانواده‌های 12 صیاد بلوچ ایرانی که حدود یک سال قبل توسط مأمورین جمهوری موزامبیک بازداشت و زندانی شده‌اند، طی نامه‌ای به ظریف، خواستار «پیگیری عاجل و جدی» وزارت امور خارجه ایران برای آزادی این صیادان شدند.

خانواده‌های این زندانیان در این نامه با اشاره به «شرایط بهداشتی بسیار بد» زندان، نسبت به حفظ سلامتی آنان اظهار نگرانی کردند.

متن نامه به شرح زیر است:


جناب دکتر محمد جواد ظریف - دام اقباله-
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
السلام علیکم و رحمةالله و برکاته؛

احتراما؛ ضمن آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون برای جنابعالی، به اطلاع می‌رساند عزیزان و بستگان ما که ساکنان شهرستان نیکشهر سیستان‌وبلوچستان هستند، مورخه 5 آذر 1398 برای صیادی به آب‌های آزاد رفته‌اند و مورخه 24 آذر در نزدیکی ساحل جمهوری موزامبیک لنج این صیادان به علت طوفانی‌شدن هوا، دچار حریق می‌شود و از بین می‌رود. به ناچار این افراد خود را با قایق نجات به ساحل می‌رسانند که توسط نیروهای امنیتی موزامبیک بازداشت می‌شوند.

 هم‌اکنون این افراد در شرایط بهداشتی بسیار بدی در زندان شهر پمبا/Pemba به سر می‌برند و فیلم‌ها و تصاویری از زندان آنها که به دست ما رسیده، بیانگر همین نکته است.

لازم به ذکر است خانواده‌های این صیادان همه روستایی و کم‌بضاعت و مستضعف هستند و به علت نبود شغل و کسب‌وکار، بعضا برای صیادی راهی آب‌های آزاد می‌شوند که بازهم با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند.

فهرست صیادان زندانی جهت پیگیری مشکل ذیلا درج می‌شود. امید است به صورت عاجل و جدی مشکل عزیزان ما پیگیری شود و هرچه زودتر به سلامتی به خانه برگردند.

فهرست زندانیان:
1ـ عیسی بلوچی فرزند یعقوب
2ـ مهراب بلوچی فرزند شه‌بخش
3ـ شهرام بلوچی فرزند شه‌بخش
4ـ یاسر بلوچ فرزند بخشی
5ـ حشمت بلوچ‌زهی فرزند خیرمحمد
6ـ غلام‌حسین بلوچ‌زهی فرزند خداداد
7ـ عبدالغفور بلوچ‌زهی فرزند خداداد
8ـ علی‌بخش بلوچ فرزند خدابخش
9ـ منصور چاکرزهی فرزند خدابخش
10ـ عارف بلوچ‌زهی فرزند رسول‌بخش
11ـ خالد بلوچی فرزند عیسی
12ـ محمد بلوچی فرزند عیسی.

از طرف خانواده‌های صیادان زندانی در موزامبیک
27 شهریور 1399