کد خبر: ۳۰۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۲

فرانسه: راهکار دو کشوری جایگزین ندارد/طرح الحاق تعلیق شود

وزیران خارجه مصر و فرانسه در گفتگویی آخرین تحولات مساله فلسطین را بررسی کرده و خواستار حفظ حقوق فلسطینی ها و دستیابی به راه حلی جامع شدند.
به گزارش روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی وی در حاشیه کنفرانسی در امان آخرین تحولات مساله فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، دو طرف نتایج نشست این کنفرانس چهارجانبه، تحولات تعدادی از مسائل منطقه را بررسی کردند و شکری به تلاش های کشورش برای تحقق ثبات سیاسی و امنیتی در لیبی و لزوم تلاش مشترک برای توقف مداخلات منفی اشاره کرد که عامل برهم زننده امنیت و ثبات در این کشور است.

وی گفت، وضعیت لبنان و لزوم حمایت از آن و هماهنگی در این خصوص به منظور تحقق آینده مورد نظر لبنانی ها و خارج کردن این کشور از بحران فعلی از دیگر محورهای نشست این دو وزیر بود.

ژان ایو لودریان نیز اظهار داشت طرح الحاق کرانه باختری باید به طور کامل تعلیق شود و تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود.

وی افزود، توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به تقویت ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند.

لودریان عنوان کرد که ما بر حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید داریم.

وی همچنین اشاره کرد که هیچ جایگزینی برای راه حل تشکیل دو "کشور" برای حل نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی وجود ندارد.

کنفرانس وزارتی چهارجانبه در پایان نشست خود با صدور بیانیه ای  بر اهمیت تقویت شرایط برای برقراری ثبات و صلح در منطقه، لزوم حفظ حقوق مشروع ملت فلسطین، تلاش برای برقراری صلح به گونه ای که به حل و فصل جامع و پایدار مساله فلسطین با استناد به اصل راه کار تشکیل دو کشوری و قوانین بین المللی تاکید کرد.