کد خبر: ۳۰۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کرونا در موج سوم "مهاجم‌تر" شده است/ جوان‌های بیشتری در این موج گرفتار می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شروع موج سوم کرونا در استان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کشور کرونا در موم سوم مهاجم تر شده و در صورت ابتلا بیشتر افراد به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا میکنند.
دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز (پنجم مهر)  ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج سوم کرونا در کشور گفت: طبق بررسی اپیدمیولوژیست‌ها کرونا در موم سوم تغییراتی داشته و ویروس مهاجم‌تر شده است.

وی افزود: در این موج بیشتر افراد در صورت ابتلا در بیمارستان بستری می‌شوند و تعداد بیماران نیازمند به بخش های ویژه هم بیشتر شده و این شرایط می طلبد که مردم واقعا مراقبت و پیشگیری بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین تغییرات ویروس در موج سوم نشان می دهد که جوانترهای بیشتری در این موج گرفتار می شوند و در حال حاضر میانگین سن ابتلا به کرونا در استان در مردان به 40 سال و در زنان به 42 سال رسیده است.

مرادی با بیان اینکه درصد ابتلا به کرونا در استان قدری از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: خوشبختانه در بحث فوتی‌های کرونا با فاصله بسیار از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی با اشاره به روند افزایش بستری های کرونا در استان گفت: در تیرماه امسال که پیک کرونا را تجربه کردیم روزانه 92 نفر بستری شدند که این تعداد در شهریورماه به حدود 60 نفر رسید، اما متاسفانه در همین چهار روزه ابتدای مهرماه تعداد بستری ها به روزانه 91.6 نفر رسیده که ادامه این روند افزایش چشمگیر بستری های استان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: طبق آخرین آمار هم اکنون 411 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که این تعداد نسبت به دو هفته پیش حدود 300 نفر افزایش یافته که حقیقتا نگران کننده است. همچنین از این تعداد 66 نفر در ICU بستری هستند و 20 نفر به دستگاه اکسیژن متصل هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تعداد فوتی های کرونا هم در حال افزایش است و در تیرماه که پیک بیماری را تجربه کردیم میانگین فوت روزانه 5.6 نفر بود که در همین چند روزه مهرماه به پنج نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت های ICU استان در حال تکمیل شدن است، گفت: اگر فکر جدی برای این اوضاع نشود قطعا باید هزینه های سنگینی پرداخت کنیم.

مرادی با اشاره به تدوین 19 محدودیت کرونایی در استان، گفت: این محدودیت ها از فردا(ششم مهر) در استان اعمال می شود و امیدواریم مردم همکاری کرده تا در مدت کوتاهی بتوانیم به وضعیت عادی برگردیم.

وی افزود: اگر مردم همکاری موثری داشته باشند به راحتی ظرف دو تا سه هفته می توانیم پیک کرونا را پشت سربگذاریم.