کد خبر: ۳۰۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۳

دردسرهای پلیس آلمان در بحبوحه افزایش ابتلا به کرونا

در حالی که میزان مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آلمان همچنان روندی صعودی دارد، پلیس برای مقابله با نقض‌کنندگان فاصله‌گذاری اجتماعی با چالش جدی مواجه شده ‌است.

نشریه فوکوس آلمان امروز (شنبه) در مطلبی با اشاره به افزایش ابتلا به این بیماری نوشت: پلیس برلین از گردهمایی‌ با حداکثر ۳۰۰ نفر را پیشگیری می‌کند. بر این اساس روز گذشته پلیس آلمان صدها نفر را به دلیل نقض مقررات کرونا از دو پارک در مرکز برلین بیرون رانده است. به گفته سخنگوی پلیس حدود ۳۰۰ نفر با هدف برگزاری جشن در «واین برگسپارک» و «جیمز سیمون-پارک» گردهم آمده بودند که نیروهای امنیتی ناچار به متفرق کردن آنها شدند.

این اقدام موجب درگیری با تجمع کنندگان شد به طوری که این افراد بطری و مواد آتش زا به سوی نیروهای پلیس پرتاب کردند. سخنگوی پلیس برلین گفت در این درگیری یک افسر پلیس زخمی شده است.

نگرانی پزشکان از افزایش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان

در همین حال پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه انتظار دارند که تعداد جانباختگان ناشی از ویروس کرونا در آلمان همچنان رو به رشد باشد. «اوه یانسنس» رئیس انجمن بین رشته‌ای مراقبت‌های ویژه و فوری (Divi) آلمان به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه گفت: تعداد مرگ و میرها در هفته های آینده همچنان افزایش خواهد یافت. این در حالی است که تعداد تلفات افزایش یافته کنونی، نشان دهنده افزایش تعداد ابتلا طی چند هفته گذشته است.

به گفته وی، از زمان ابتلای اولیه تا بروز جدی بیماری معمولاً ۱۰تا ۱۴ روز طول می‌کشد و متوسط ​​مدت زمان مراقبت‌های ویژه ۲۱ تا ۲۴ روز است. از این رو می‌توان گفت که بسیاری از افرادی که اکنون می‌میرند بیش از پنج هفته پیش به این بیماری مبتلا شده‌اند. در چند روز گذشته ، تعداد مرگ های گزارش شده توسط موسسه رابرت کخ (RKI) در ارتباط با ویروس کرونا چندین بار متوالی در دامنه دو رقمی بوده است.

وی‌ افزود: امروز پزشکان مراقبت های ویژه در مورد گزینه‌های درمان موفقیت آمیز اطلاعات بیشتری دارند و می توانند به طور خاص با دارو مداخله کنند. علاوه بر این آنها آموخته‌اند که به ویژه از گروه های آسیب پذیر مانند افراد مسن و بیمار بهتر محافظت کنند.

وی تأکید کرد که مرگ و میرهای فوری بخشی از ویژگی بیماری‌های همه گیر است. علاوه بر این بخشی از افرادی که جان خود را از دست می‌دهند از ترس بیماری جرات نمی‌کنند به مراکز درمانی و کلینیک ها مراجعه کنند. به این ترتیب تعداد کل مرگ های غیرمستقیم فقط سال‌ها بعد قابل اندازه گیری است، در آن صورت می‌توان همه عواقب طولانی مدت همه گیری را تخمین زد.

طبق آخرین آمارهای رسمی تا کنون ۲۷۹ هزار و ۸۸۶ نفر در آلمان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان ۹ هزار و ۵۱۰ نفر جان باخته و ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.