کد خبر: ۳۰۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

رژیم صهیونیستی در تقلا برای فروش جنگنده‌هایی اف-۳۵ با کیفیت پایین به امارات

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، طبق ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی طی هفته‌های آتی تا پایان ماه نوامبر قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ میان آمریکا و امارات به امضا خواهد رسید و از این روی تلاش دارد یا مانع از انعقاد این قرارداد شود یا جنگنده‌هایی با کیفیت پایین‌تری به دست امارات برسد.
به گزارش ایسنا، این شبکه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی عقیده دارد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توافقنامه‌های بیشتری با دیگر کشورهای عربی امضا خواهد کرد و به همین دلیل تلاش دارد حتی اگر نتوانست مانع شود دست‌کم کیفیت سلاحی که فروخته خواهد شد را کاهش دهد و لایحه جبران خسارت را تهیه کند؛ لایحه‌ای که آمریکایی‌ها بلافاصله پس از امضای قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آن را دریافت خواهند کرد.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا از سفر واشنگتن بازگشت. او در این سفر تلاش کرد روی حفظ برتری کیفی رژیم کار کند زیرا اسرائیلی‌ها تلاش دارند در توافق بین آمریکایی‌ها و اماراتی‌ها تاثیرگذار باشند تا بفهمند دقیقا چه چیزی به اماراتی‌ها فروخته خواهد شد، در این جنگنده پیشرفته چه سامانه و ساختاری استفاده خواهد شد و چه زمانی به دست نیروی هوایی امارات خواهد رسید.

ارزیابی رژیم صهیونیستی این است که این جنگنده‌ها پس از حداقل پنج سال تنها در اختیار امارات قرار خواهد گرفت.

به عبارت دیگر، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند جنگنده‌هایی با کیفیت پایین‌تر در مقایسه با جنگنده‌های اف- ۳۵ که شرکت لاکهید مارتین تولید و به این رژیم می‌فروشد، به ابوظبی فروخته شود.

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، این رژیم در آستانه یک دوره جدید قرار دارد و پیش بینی می‌شود در این دوره جدید با تعدادی از کشورهای منطقه روابطش را رسمی کند و بعد از امارات و بحرین به نظر می‌رسد سودان، عمان و چاد و شاید عربستان به قطار عادی سازی روابط بپیوندند و ترامپ هم به شدت تلاش دارد قبل از برگزاری انتخابات آمریکا در ماه نوامبر پرونده‌های سازش را مختومه کند.

به همین دلیل رژیم صهیونیستی این روزها تلاش می‌کند مانع ار فروش جنگنده‌های اف- ۳۵ و سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته به این کشورها شود و اگر نتوانست مانع شود دست‌کم باید تلاش کند کیفیت این جنگنده‌ها از جنگنده‌هایی که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، پایین‌تر باشد. این رژیم خیلی خوب می‌داند فشار روی ترامپ برای دستیابی به دستاوردهای سیاسی ممکن است او را به انعقاد قراردادهای تسلیحاتی پیشرفته با این کشورها سوق دهد چرا که این کشورها فشار روی ترامپ را فرصتی طلایی برای اذعان بین‌المللی و امکان مجهز شدن به بهترین سلاح دنیا می‌دانند.

نتیجه این اقدامات شروع رقابت مجهز شدن به تسلیحات در منطقه خواهد بود که برای رژیم صهیونیستی در کوتاه مدت تبعات کم و در دراز مدت تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

شبکه ۱۲ اسرائیل در ادامه اعلام کرد، پس از ناکامی کشورهای عربی در نابودی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که امکان نابودی این رژیم وجود ندارد و بهتر است در زمینه‌های مختلف و در راس آنها در زمینه امنیتی، نظامی و سیاسی با آن همکاری شود.

رژیم صهیونیستی لایحه درخواست‌ها علیه توافقنامه‌ای که میان آمریکا و امارات به امضا خواهد رسید، آماده کرده است، این لایحه شامل بسته جبران خسارت است که نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی از آمریکایی‌ها درخواست کرده است. این بسته که ارزش آن نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار است برتری کیفی رژیم را تضمین خواهد کرد.