کد خبر: ۳۰۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۹

خطر آمیختگی آلودگی هوا با ویروس کرونا در کمین اصفهانی‌هاست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر بکارگیری راهکارهای پیشگیرانه و و تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستانه فصل سرما و بروز آلودگی هوا و گره خوردن این مقوله با کرونا تاکید کرد.

منصور شیشه‌فروش افزود: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان مبنی بر پایداری هوا در فصل پاییز، بارش‌های کمتر از حد نرمال و فراهم بودن شرایط برای افزایش بروز پدیده اینورژن (وارونگی دما) در استان و شرایط نامطلوب فعلی شیوع کرونا لازم است تا دستورالعمل‌های بهداشتی با تاکید و نظارت بیشتری اجرا شود.

وی ادامه داد: بر این اساس آموزش اضطراری رابطان سلامت و بهداشت که از سوی ادارات و شهرداری‌ها معرفی می‌شوند در دستور کار قرار گرفته است تا سیاست‌های بهداشت و درمان را در قالب رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و دیگر موارد در ادارات و نهادها مورد تاکید قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی، اصناف و مراکز پرتردد شامل بانک‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر امکان تجمعی، از دیگر موارد ضروری و مورد تاکید ستاد استانی مقابله با کروناست.

وی تاکید بر آموزش‌های مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین دایر کردن میز سلامت در ادارات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارکنان و ارباب رجوع و معرفی مُتخلفان به هیات تخلفات اداری را از دیگر موارد لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا و ترکیب آن با آلودگی هوا برشمرد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مردم باید زندگی با کرونا را مانند سازگاری با کم‌آبی در برنامه های کنونی خود قرار دهند، تصریح کرد: هیچ راه‌حلی در شرایط فعلی به جز رعایت موارد پیشگیرانه ابتلا به کرونا وجود ندارد.

وی با تصریح بر ضرورت استفاده از ماسک با توجه به سرد شدن هوا و انباشت آلودگی هوا در پی پدیده وارونگی دما گفت: انتقال بیماری در این شرایط با شتاب بیشتری نسبت به سال های بدون کرونا رُخ می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد تا با رعایت کردن موارد پیشگیرانه بهداشتی که با توجه به گذشت چند ماه از شیوع کرونا به نوعی برای مردم عادی شده است مانع از تهدید سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان شوند.  

به گزارش ایرنا، اصفهان یکی از آلوده‌ترین کلانشهرهای کشور است بطوری که از طرفی در فصول سرد سال بدلیل پدیده وارونگی هوا و در برخی روزها بدلیل افزایش پدیده گرد و غبار، شاخص کیفی هوای آن به وضعیت ناسالم می‌رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز(۶ مهر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۳۷۷ نفر بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است.

 با فوت ۱۹۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است و ۲۶ استان کشور هم‌اکنون در وضعیت قرمز بسر می‌برند