کد خبر: ۳۰۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۸

چین واردات مواد غذایی منجمد از کشورهای درگیر کرونا را ممنوع کرد

دولت چین با هدف جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا، واردات غذاهای منجمد از کشورهایی با شیوع شدید کرونا را ممنوع کرد

دفتر بازرگانی پکن روز دوشنبه با صدور بیانیه ای با استناد به گزارش گمرگ و دولت های محلی چین اعلام کرد: تا کنون چندین بار مواد غذایی منجمد وارداتی آلوده به ویروس کرونا گزارش شده است به همین دلیل از وارد کنندگان می خواهیم روند همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان را نظارت کنند و ابتکار عمل لازم را برای جلوگیری از صادرات مواد غذایی منجمد از مناطقی که به شدت درگیر همه گیری کرونا هستند، بکار گیرند.  

دولت محلی پکن همچنین به شرکت ها دستور داده است تا هشدارها و مکانیزم های گزارش دهی خود در این زمینه را تقویت کنند و در صورت کشف موردی در زمینه آلودگی کالا به ویروس کرونا، سریعا مقامات مربوطه را در جریان بگذارند.  

اخیرا مقداری بال مرغ منجمد آلوده به کرونا وارداتی از برزیل در «شنجن» واقع در جنوب چین شناسایی شده است وقوع این گونه حوادث منجر به اعمال سطح شدیدتری از غربالگری میان مواد غذایی وارداتی در سراسر چین شده است و از طرف دیگر، بررسی کالاها از کشورهای به شدت درگیر کرونا را افزایش داده است.  

بر اساس گزارش رسانه های دولتی، ‌ چین از تاریخ ۲۷ شهریور سال جاری میلادی تاکنون، واردات محصولات ده ها شرکت غذایی از ۱۹ کشور آلوده به کرونا را به حالت تعلیق در آورده است.  

بعد از آنکه مواد غذایی منجمد وارداتی یک شرکت نروژی به چین به ویروس کرونا آلوده بود اداره گمرگ چین وضعیتی اضطراری در به کارگیری اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد.