کد خبر: ۳۰۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۵

تخلف کرونایی؛ پدر نخست وزیر انگلیس باز هم خبر ساز شد

هم زمان با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تشدید محدودیت‌های قرنطینه در انگلیس، انتشار تصویر بدون ماسک پدر بوریس جانسون در محافل رسانه‌ای خبر ساز شد.

روزنامه «میرور» چاپ لندن روز پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹، تصویری از استنلی جانسون را منتشر کرد که بدون استفاده از ماسک صورت در حال خرید از یک دکه روزنامه فروشی در غرب لندن است.

این تصویر چند روز پس از آن منتشر می‌شود که دولت، جریمه استنکاف از پوشش ماسک در مکان‌های عمومی را طبق دستورالعمل‌های جدید بهداشتی به ۲۰۰ پوند افزایش داده است.

پدر «بوریس جانسون» از بابت تخلف خود عذرخواهی کرده و دفتر نخست وزیری انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از دید جانسون، دستورالعمل‌های بهداشتی شامل تمام شهروندان می‌شود و همه باید تابع باشند.

استنلی پیشتر هم در اوج محدودیت‌های قرنطینه با زیر پا گذاشتن برخی دستورالعمل‌های بهداشتی خبر ساز شده بود.

هم زمان گزارش‌ها حاکیست رهبرپیشین حزب اصلی مخالف دولت انگلیس نیز قانون ششم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و از ناگزیر به عذرخواهی شده است. گفته می‌شود که او با شرکت در یک ضیافت هشت نفره، مقررات منع معاشرت در جمع بیشتر از شش نفر را زیر پا گذشته است.

تحولات یادشده در حالیست که بر اساس اعلام مشاورمان پزشکی دولت انگلیس، موج دوم کرونا در تمام نواحی این کشور (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) آغاز شده است. آن‌ها با صدور بیانیه‌ای از احاد ملت خواسته‌اند تا اصول بهداشتی را رعایت کرده، «چون همه در معرض خطر قرار دارند.»

در همین پیوند نخست وزیر انگلیس دیروز (چهارشنبه‌) هشدار داد که جزیره در مرحله حساس و خطرناکی قرار دارد. وی با ایراد سخنانی در نشست خبری روزانه دولت تصریح کرد که در صورت لزوم برای بازگرداندن محدودیت‌های قرنطینه تردید نخواهد کرد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت انگلیس، در ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۱۰۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۱ نفر بر اثر این بیماری به کام مرگ رفته‌اند.