کد خبر: ۳۰۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۸۱

هر کاری را که شروع می‌کنم تهیه‌کننده می‌گوید شال و روسری از خانه بیاورید!

بازیگر سریال بوی باران: بدعادتی و بدقولی تهیه کنندگان به مرور زمان پیش آمده و تنها به دستمزد هم ختم نمی شود. روزگاری ما واژه ای به نام طراح لباس داشتیم، اما کم کم تهیه کننده گفت که شال و روسری را از خانه بیاورید.

مهوش صبرکن پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت:

فعلا در هیچ کاری بازی نمی‌کنم و تا وقتی که طلبم از آثار قبلی را نگیرم ترجیح می‌دهم در شرایط خطرناک کرونا در خانه مانده مطالعه و استراحت کنم.

در حال حاضر هم خودم و هم «محمود پاک نیت» همسرم طلب‌های زیادی داریم که پرداخت نشده است، با این وضع چرا باید سرما، گرما و خطر کرونا را به جان بخریم و در پروژه‌ای برویم که در نهایت برای دستمزدش باید ماه‌ها دوندگی کنیم.

من سال گذشته در یک پروژه بازی کردم و امروز بعد از یکسال هنوز هزار تومان دستمزدم را پرداخت نکرده اند، با وجود اینکه قرارداد داشتم.

متاسفانه برخی تهیه کنندگان جدید با دستمزد‌های بسیار کم سراغ بازیگران قدیمی و پیشکسوت می‌روند، تازه وقتی آن بازیگر مبلغ را پذیرفت همان را هم به وی نمی‌دهند.

وضعیت به نحوی شده که بسیاری از بازیگران خانه نشین شده اند، به فرض مثال اگر بازیگری به دلیل عدم پرداخت دستمزدش پروژه را ترک کند، با در دست داشتن رسانه آن بازیگر را خراب می‌کنند.


این بدعادتی و بدقولی تهیه کنندگان به مرور زمان پیش آمده و تنها به دستمزد هم ختم نمی شود. روزگاری ما واژه ای به نام طراح لباس داشتیم، اما کم کم تهیه کننده گفت که شال و روسری را از خانه بیاورید.

در حال حاضر به وضعی رسیده ایم که من تمامی لباسهایم برای نقش را باید از خانه بیاورم.

مگر می شود نقشی را نوشت و برای آن هیچ لباسی تصور نکرد.

تهیه کنندگان سعی دارند از هر جای خرج کار بزنند و برایشان کیفیت از اهمیتی برخوردار نیست.

وقتی به مرور زمان طراحی لباس را از بین برده ایم چه انتظاری باید داشته باشیم، تهیه کنندگان اکثر میخواهند برای ایجاد زرق و برق بیشتر از لباسهایی استفاده کنند که به طور معمول در سریالهای ماهواره ای دیده می شود.

این اقدام تهیه کنندگان هم برای فروش بیشتر سی دی ها و دریافت منفعت و سود بیشتر است.