کد خبر: ۳۱۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹

چاقی چه تاثیری روی بازو دارد؟

با افزایش وزن ناشی از چربی، ممکن است بخشی از چربی ها خود را در بازوها نشان دهند و در نهایت بازو به سرعت بزرگ اما شل شود
با افزایش وزن، بازوها نیز در معرض اضافه وزن چربی قرار می گیرند و به سرعت بزرگ اما شل و ول می شوند و فرد خیلی چاق تر به نظر می رسد و اگر روزانه فقط صد کالری اضافی مصرف کنید، تقریبا هر ماه نیم کیلو به وزنتان اضافه خواهد شد و این اضافه وزن در نهایت خود را به صورت رسوب چربی در بازو نشان می دهد.

اما این یک قاعده کلی نیست، تجمع چربی می تواند در هر جایی از بدن شما رخ دهد، اینکه کجا می رود به تیپ بدنی فرد بستگی زیادی دارد؛ بعضی ها به سرعت در باسن خود وزن می گیرند، بعضی ها بلافاصله روی شکمشان، در خیلی ها نیز وزن اضافی در پایین ساق پا و بالای بازوها جمع می شود، اما در همین شرایط نیز جای نگرانی وجود ندارد و فرد تصمیم گیرنده است که بدن زیبایی داشته باشد یا خیر؟

عضلات بازو

اگر بازو به دو بخش قدامی (جلویی) و خلفی (پشتی) تقسیم شود، سه عضله در جلو و دو عضله در پشت قرار دارد که عضلات بخش جلویی بازو را از آرنج خم و عضلات بخش پشتی بازو را از پشت باز می کنند.

دلایل افزایش وزن

افزایش وزن عوامل مختلفی دارد؛ رژیم غذایی یکی از مهمترین عوامل آن است، شاید غذای زیادی نخورید اما وقتی در کنار غلات تصفیه شده شکر مصرف می کنید، به راحتی میزان کالری توصیه شده روزانه را بیشتر می کنید که به طور مثال می توان به کیک های آماده، کنسروها، آب نبات، نان، ماکارونی و نوشابه اشاره کرد.

بدن قند بسیار کمی مصرف می کند و با وارد شدن قند به بدن انسولین آزاد می شود و به سرعت قند وارد شده را هضم می کند. مصرف مداوم قند می تواند منجر به افزایش سطح انسولین شود و سطح بالای انسولین در بدن به جای استفاده از قند اضافی، آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

حال شاید شما جزو آن دسته از افراد باشید که تیپ بدنی شما چربی اضافی خود را در بالای بازو ذخیره می کند، سپس شما شاهد افزایش وزن در آن ناحیه و سایر نواحی بدن خواهید بود.

تاثیر شیوه زندگی بر چربی بازو

اگر شما دارای یک سبک زندگی بی تحرک هستید و خواب کافی ندارید، این را بدانید که در معرض خطر افت شدید هورمون تستوسترون قرار دارید. هورمون تستوسترون، هورمون جنسی مردانه است اما سطحی پایه ای از این هورمون هم در زنان وجود دارد. در هر دو جنس سطح تستوسترون همان موردی است که در ساختن ماهیچه ها و پشتیبانی سطح انرژی شرکت می کند.

بر اساس این مطلب که از سوی حسین تیموری زمانه، متخصص حرکات اصلاحی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: اگر مقدار تستوسترون شما خیلی کم باشد، بدن شما ممکن است چربی ذخیره کند و در برابر رشد عضلات مقاومت کند و بازوهای شما می توانند با چرب شدن بدن قربانی و دچار شل شدگی شوند. از طرفی هم اگر رژیم های غذایی سخت بگیرید و ورزش در کنار رژیم غذایی جایی نداشته باشد بدون شک دچار افتادگی در ناحیه بازو خواهید شد.

چگونگی چربی سوزی بازو

با افزایش سن، عضلات می توانند دچار آتروفی (لاغر) شوند، به همین دلیل بهتر است که هرچه سریع تر برای بازوها اقدام شود و از طرفی هم تجمع چربی انباشته شده در آن ناحیه خود به خود از بین نمی رود و تمریناتی وجود دارند که می توان از آن ها بهره برد و با این تمرینات نه تنها از وجود چربی های بازو خلاص شد بلکه از آن ها شکل زیبایی ساخت.