کد خبر: ۳۱۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۵

گیاهانی که ویروس‌ها را تار و مار می‌کنند

به ورود، رشد و تکثیر میکروب‌ها در زخم یا یک اندام از موجود زنده (میزبان) عفونت می‌گویند که اغلب باعث بیماری می‌شود.
انواع انگل، ویروس، پریون، باکتری، ویروئید و قارچ از انواع عفونت‌ها هستند. بر اساس یافته‌های به دست آمده برخی از عفونت‌ها و میکروب‌های بدن با درمان‌های طبیعی و گیاهی در منزل رفع خواهند شد.

برخی از عفونت‌ها با ضعف سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شوند و ممکن است عفونت از طریق پوست و از راه یک زخم یا خراش کوچک وارد بدن شود.

بااین حال عفونت‌های دیگری از قبیل ایدز وجود دارد که با درمان در خانه رفع نمی‌شود و در چنین حالتی فرد مبتلا به بیماری بایستی هرچه سریع‌تر برای درمان به پزشک معالج مراجعه کند.

پنیرک: پنیرک گیاهی است که از برگ و گل آن استفاده دارویی می‌شود. بر اساس نظر طب سنتی استفاده از پنیرک برای رفع عفونت‌های ادراری، برونشیت، عفونت‌های سرخک و مخملک موثر و مفید است.

گل پامچال: با مصرف دم کرده گل پامچال می‌توان اسهال‌های عفونی را که ناشی از عفونت‌های معده و روده هستند درمان کرد.

بادرنجبویه: در صورت احساس وجود میکروب و عفونت در بدن بادرنجبویه را دم کنید و روزی سه بار به اندازه یک فنجان بنوشید.

بابا آدم: بر اساس نظر طب سنتی و متخصصان، برای رفع جوش‌های چرکی روی صورت یا بدن باید از گیاه بابا آدم به عنوان یک آنتی بیوتیک استفاده شود.

اکالیپتوس: افراد مبتلا به بیماری‌های مجازی تنفسی برای درمان بیماری خود از برگ اکالیپتوس به صورت بخور استفاده کنند تا هرچه سریع‌تر نتایج موفقیت آمیز آن را ببینند.

انجیر زرد شیرازی: استفاده از جوشانده انجیر زرد شیرازی به رفع گلو درد‌های چرکی، آنژین ها، عفونت و زخم‌های داخل دهان کمک می‌کند.

چای سبز: برای درمان گلو درد‌های ناشی از بیماری‌های سرماخوردگی و ... از چای سبز استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری چای سبز را در یک لیوان آب به مدت ده دقیقه خیس کنید و برای درمان گلو درد آن را بنوشید. ناگفته نماند که مصرف تفاله چای سبز نیز به عنوان یک کمپرس برای رفع عفونت‌های چرکی پوستی از قبیل کورک‌ها مفید است.

تره جوشانده شیر: بر اساس توصیه طب سنتی می‌توانید از عصاره تره در شیر برای درمان انواع زخم‌ها استفاده کنید.

پونه: از پونه می‌توان به عنوان یک آنتی بیوتیک موثر در برابر بیماری‌های عفونی ریه استفاده کرد. برای درمان بیماری‌های عفونی ریه خود از دم کرده این گیاه به همراه عسل سه بار در روز استفاده کنید.

پونه کوهی: برای رهایی از عفونت‌های قارچی و میکروبی بدن خود دم کرده پونه کوهی را میل کنید.

توصیه می‌شود اگر عفونت کمی شدت پیدا کرد به پزشک معالج خود مراجعه کنید و به هیچ عنوان درمان را به تاخیر نیندازید.