کد خبر: ۳۱۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

اکران «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری در سه کشور اروپایی

ایسنا نوشت: همزمان با اعلام حضور «جنایت بی‌دقت»، تازه‌ترین ساخته شهرام مکری در فستیوال ویناله، مجله سینمایی «ددلاین» در آمریکا از واگذاری حقوق پخش این فیلم به کمپانی تریگون فیلم خبر داد.
در این نشریه آمده است: بعد از فستیوال ونیز، نخستین نمایش «جنایت بی‌دقت» در امریکای شمالی و در فستیوال شیکاگو خواهد بود. این فیلم به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر و محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه در قراردادی بین کمپانی دریم لب با مدیریت نسرین میرشب و تریگون فیلم برای نمایش در سه کشور آلمان، سویس و اتریش آماده می‌شود.

والتر راگل مدیر ارشد تریگون فیلم در گفت‌وگو با این نشریه می‌گوید: «این کمپانی افتخار پخش و توزیع «ماهی و گربه» را هم به کارگردانی شهرام مکری داشت. فیلمی که بسیار هنرمندانه و در یک نما فیلمبرداری شده بود و من آنجا، فیلم‌سازی راکشف کردم که از فیلم برای روایتی نو در مدل زمان استفاده کرده و به ما ثابت می‌کرد، سینما هنوز به طور کامل کشف نشده است. حالا او در «جنایت بی دقت» هم همین کار را کرده و این‌بار با حرکت در زمان، ما را به درون جهانی از دل سینما دعوت می‌کند. چیزی که ما این روزها به آن نیاز داریم.»

این فیلم با سرمایه‌گذاری نگار اسکندرفر و فرح سلطانی تولید شده و بعد از پایان اکران جشنواره‌ای در سال ٢٠٢١ در سینماهای این سه کشور اروپایی به نمایش گذاشته می‌شود. به این ترتیب بعد از کمپانی «دامندفیلم» در فرانسه؛ دومین شرکت پخش اروپایی نمایش و توزیع فیلم را برعهده دارد.