کد خبر: ۳۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۳

خودروهای نظامی ناتو در پاکستان به آتش کشیده شد

ایرنا نوشت: رسانه‌های پاکستانی روز شنبه گزارش دادند: چهار خودروی نظامی متعلق به نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دست مهاجمان ناشناس در شمال غرب پاکستان به آتش کشیده شد.
منابع پاکستانی به نقل از پلیس گفتند: دو دستگاه کامیون باربری حامل چهار خودروی نظامی متعلق به ناتو در منطقه "خیبر" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان به دست مهاجمان ناشناس متوقف و سپس به آتش کشیده شد.

نیروهای ناتو در تدارک خروج تدریجی از افغانستان هستند و تجهیزات تدارکاتی و نظامی آنان از مسیر زمینی افغانستان وارد پاکستان و با عبور از مناطق شمال غرب و جنوب غرب وارد بندر کراچی می‌شود.

سخنگوی نیروی پلیس پاکستان گفت: مهاجمان اجازه خروج امن رانندگان را داده و پس از به آتش کشیدن خودروهای متعلق به ناتو به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است. این اولین حادثه حمله به کامیون‌های تدارکاتی ناتو در خاک پاکستان طی یک سال اخیر محسوب می‌شود.

مسیر زمینی عبور این کامیون‌ها که حامل تجهیزات و تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان است، هفت ماه در اعتراض به کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستانی در آذرماه ۹۰ در جریان حمله مرگبار بالگردهای آمریکا از خاک افغانستان به یک پاسگاه مرزی در شمال غرب پاکستان مسدود شده بود.

دولت پاکستان در ۱۳ تیر ۱۳۹۱ (سوم ژوئیه ۲۰۱۲) درپی عذرخواهی هیلاری کلینتون وزیر وقت امور خارجه آمریکا بخاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی، اقدام به بازگشایی مجدد مسیر عبور کاروان های ناتو کرد.