کد خبر: ۳۱۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش: توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم/ آمادگی بیمارستان‌های نیروهای مسلح برای بیماران کرونا

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای دفاع مقدس، گفت: ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به نقش محوری این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶ هزار شهید و حضور مؤثر در عملیات‌های متعدد دفاع مقدس، یکی از محوری‌ترین نیروها بوده است و این نیرو همواره برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی آماده است.

سرتیپ حیدری با اشاره به نقش نیروی زمینی در آموزش نیروهای جوان در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی زمینی ۲.۵ میلیون سرباز را در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این عدد خود بیانگر نقش محوری نزاجا در دوران جنگ تحمیلی است؛ چرا که تدبیر، سازماندهی و آموزش این تعداد نیرو، کاری بسیار بزرگ و نیازمند ارتشی توانمند با عمق استراتژیک است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دفاع مقدس را تبلور عینی آیه‌های جهاد و مقاومت عنوان کرد و افزود: شهدای جنگ تحمیلی مظهر ایثار و رشادت هستند و ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.

آمادگی  تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی نیروهای مسلح

سردار حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اشاره به دستور اخیر فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح به صورت رسمی فرمان فرماندهی معظم کل قوا را ابلاغ کردند.

وی افزود: فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبتنی بر این است که کلیه ظرفیت بیمارستانی نیروهای مسلح بدون محدودیتی در اختیار بیماران کرونایی کشور قرار گیرد و در همین راستا با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و در استان‌ها با هماهنگی ستادهای استانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تمامی ظرفیت‌ها در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

سردار عراقی زاده با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح برای برپایی بیمارستان صحرایی، گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه‌ها ی علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که در صورت نیاز آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی را داریم. همچنین اعلام کرده‌ایم که اگر نیاز به نقاهتگاه دارند نیروهای مسلح این آمادگی را دارند و همکاران ما با حداکثر توان و ظرفیت در اختیار مجموعه‌های کشوری هستند.

وی همکاری بخش بهداشت و درمان نیروهای مسلح با ستاد ملی مقابله با کرونا را بسیار خوب دانست و گفت: جلسات هماهنگی به صورت روزانه در حال برگزاری است و اگر در جایی کمی و کاستی وجود دارد سعی بر برطرف کردن آن است. اجرای فرمایش و دستورات فرماندهی معظم کل قوا به صورت کامل در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته و در حال اجرا است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح با بیان اینکه تا کنون هیچ درخواستی برای برپایی بیمارستان صحرایی نداشته‌اند، یادآور شد: خوشبختانه تا این لحظه درخواستی برای برپایی بیمارستانی صحرایی نداشته‌ایم اما آمادگی‌های لازم را داریم.

سردار عراقی‌زاده گفت: ما در شرایط پیک سوم شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و مردم ما باید به شدت مراقب سلامتی خودشان باشند و اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند، بخش بهداشت و درمان نیز که با تمام ظرفیت در حال مقابله با کرونا و مراقبت از بیماران هستند.