کد خبر: ۳۱۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:هیچ وقت منافع شخصی خود را در نظر نگرفتم/باید از حواشی دوری شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در دانشگاه از حاشیه‌هایی که مانع کار آموزش، پژوهش و درمان دانشگاه می‌شود پرهیز می‌کنیم.
دکتر عباسعلی کریمی در مراسم افتتاح سالن مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب گفت: یاد و خاطره همه‌کسانی را که در نظام سلامت جان‌فشانی می‌کنند گرامی می‌داریم. نظام سلامت ۸ ماهی است که درگیر اپیدیمی و یا پاندمی کووید ۱۹ است و دوران سختی را پشت سر می‌گذارد.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به آموزش و پژوهش در شرایط اوج همه‌گیری کووید ۱۹ تصریح کرد:مسئولیت دانشگاه در این دوران، با حجم کار آموزشی و پژوهشی که برعهده دارد بیش از گذشته است در واقع در این ۸ ماه گذشته باوجود اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در اختیار بیماران کووید ۱۹ بود اما از امر آموزش و پژوهش غافل نمانده و من بارها در شرایط بحرانی بر این مهم تأکید داشته‌ام.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بخشنامه ممنوعیت بستری سایر بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها گفت: متأسفانه به دلیل گسترش مجدد این بیماری،  بخشنامه ممنوعیت بستری بیماران غیر اورژانسی صادرشده، اما باید حوزه‌های درمان و آموزش حواسشان باشد، بیمارستان‌های تک تخصصی که درگیری مستقیم با کووید ۱۹ ندارند، آسیب نبینند و از خدمت‌رسانی به بیمارانی که به هر دلیلی پشت در بیمارستان هستند، غافل نمانند.

دکتر کریمی بابیان اینکه ممکن است کووید ۱۹ مدت‌ها ادامه پیدا کند، لذا نباید زمان را برای آموزش فراگیران از دست بدهیم افزود: فعالیت های امروز دانشگاه نیز یادآور اهمیت مسئولیت اصلی دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش و ادامه پیدا کردن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی سایر بخش‌ها همانند گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سیاست دانشگاه را در ایجاد هماهنگی و تسهیل فعالیت‌های واحدهای زیرمجموعه دانست و گفت: رویکرد ما این است باوجود همه تلاش‌هایی که می‌شود، اگر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، دست‌کم مزاحمتی هم ایجاد نکنیم.

دکتر کریمی با اشاره به موفقیت‌های پژوهشگاه غدد و متابولیسم و حواشی که گاهی پیرامون آن مطرح می‌شود گفت: شکی نیست به هر شیوه‌ای عمل کنید عده‌ای نسبت به آن نقد دارند. ما در دانشگاه بیش از۲۰۰۰ هیئت‌علمی با توانایی‌های متفاوت داریم و این توانایی‌های فردی را در موفقیت افراد و مجموعه‌ها نمی‌توان نادیده گرفت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کنار افرادی که وقت خود را صرف دانشگاه می کنند، هستند افرادی که  وقت خود را صرف بخش خصوصی می‌کنند و در دانشگاه اثری ندارند لذا در ارزیابی افراد و مجموعه‌ها باید نگاه جامع‌تری داشته باشیم و فواید کار آنان را برای مردم و جامعه مورد توجه قرار دهیم؛ چراکه دانشگاه وجه و وظایف ملی برعهده دارد و  تربیت دانشجو نیز نمونه‌ای از رسالت ملی دانشگاه است.

دکتر کریمی جانشین پروری را یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی افراد دانست و گفت: جانشین پروری میراث مهم هر فردی است که با هر مسئولیتی از دانشگاه می‌رود. هر استادی به‌عنوان رئیس بخش یا رئیس مرکزی، پس از ۴۰ یا ۵۰ سال کار در دانشگاه، وقتی بازنشسته شد نباید آن بخش دچار چالش شود؛ چراکه این هدر دادن سرمایه، زمان و امکانات در دانشگاه است و این رویکردی است که در بخش غدد موردتوجه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ وی با تأکید براینکه ما در دانشگاه از حاشیه‌هایی که مانع کار آموزش، پژوهش و درمان دانشگاه می‌شود پرهیز می‌کنیم افزود: گاهی در مورد یک خواهش و یا یک ای‌کاش، افرادی که تحلیل درستی ندارند برداشت‌هایی می‌کنند که عجیب به نظر می‌رسد. اما بار دیگر تأکید می‌کنم که ما در دانشگاه از هر حاشیه‌ای پرهیز می‌کنیم و من هیچ‌وقت در بیان مسائل، منافع شخصی خود را در نظر نمی‌گیرم  و همیشه در سخنرانی‌هایم، یادآوری می‌کنم که از روی دست‌نوشته نمی‌خوانم و حرف دلم را می‌زنم.