کد خبر: ۳۱۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۱

ثبت رکوردهای جدید و قرار گرفتن همه مناطق ایلام در وضعیت قرمز کرونا

ایلام در هفته ای که گذشت با ثبت رکوردهای جدید تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونا مواجه شد و برای نخستین بار همه مناطق استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.
در این هفته ایلام در رتبه چهارم تعداد بستری های کشور قرار گرفت و بالاترین تعداد بستری ها از زمان شیوع تا کنون ثبت شد بر این اساس محدودیت های کرونا برای سومین هفته متوالی تمدید شد.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شهرستان دره شهر در ردیف ۴۵ شهرستان پرخطر کرونا در کشور قرار گرفت و به دستور استاندار ایلام، معاون سیاسی امنیتی مامور رسیدگی و بررسی وضعیت این شهرستان شد.

در این هفته سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد خمینی(ره) در سفری ۲ روزه به استان ایلام سفر کرد و ۱۱۵ واحد مسکن مهر دهلران با حضور وی به بهره برداری رسید.

همه مناطق ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: برای نخستین بار همه مناطق این استان با توجه به شرایط حاد کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از وضعیت حاد استان، یادآور شد: اکنون تعداد بستری های کرونا در مراکز درمانی استان از مرز ۲۰۰ نفر هم گذشته است.

وی اضافه کرد: در پنج روز گذشته نزدیک به ۲ برابر اردیبهشت ماه مبتلا به کرونا در استان ثبت شده که با تعداد ۲۰ فوتی، ۱.۵ برابر کل ماه اردیبهشت فوتی کرونا و بیش از دو برابر اردیبهشت ماه بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها ثبت شده است.

رکورد ابتلا و فوتی روزانه کرونا در ایلام شکسته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رکورد روزانه ابتلا و فوتی کرونا در این استان با ۳۰۶ مورد جدید مبتلا و ۹ مورد فوتی در ۲۴ ساعت، شکسته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان افزود: این افزایش بی سابقه موارد ابتلا و وفوتی حاصل یکه‌تازی کروناست که شوک بزرگی به استان وارد کرد.

وی یادآور شد: مجموع شمار مبتلایان کرونا در استان به یک هزار و ۲۶۰ نفر و مجموع فوت شدگان نیز تا این لحظه به ۲۹۱ نفر رسیده است.

ایلام چهارمین استان کشور در تعداد بستری‌های کروناست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان از نظر تعداد بستری‌های کرونا نسبت به جمعیت بعد از استان‌های قم، لرستان و سمنان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی‌فر روز یکشنبه در ستاد استانی کرونا با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در این استان به نسبت جمعیت بسیار افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: ۲ هفته مداوم است که آمار بستری‌های استان بالای ۱۵۰ نفر است و روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار کرونا بستری می‌شوند.

وی یادآور شد: تعداد بستری‌های کرونا در ۱۹ روز مهرماه برابر با مجموع تعداد بستری‌ها در شهریورماه است و تعداد فوتی‌ها نیز با ادامه این روند از تیرماه که بالاترین تعداد ثبت شد بیشتر خواهد شد.

۲۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۷۴ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۲۹۵ نفر است.

بالاترین تعداد بستری‌های کرونا در ایلام ثبت شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه تعداد بیماران بستری مراکز درمانی این استان به ۱۸۳ نفر رسید و بالاترین میزان بستری موجود در مراکز درمانی از ابتدای شیوع تاکنون ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، محبوب رستم‌زاد اظهار داشت: آمار بالای بیماران بستری در مراکز درمانی موجب نگرانی همه و بخصوص دست‌اندرکاران حوزه سلامت شده است.

وی افزود: افزایش میزان مبتلایان و تعداد افراد بستری در مراکز درمانی سبب کاهش انرژی و توان خدمت‌رسانی به آنان توسط پزشکان و پرسنل بیمارستانی می‌شود.

فوتی های کرونا در ایلام به ۲۹۹ مورد رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه در استان ایلام با احتساب چهار مورد فوتی جدید ۲۹۹ نفر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز جمعه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده که از این تعداد ۲ مورد مربوط به ایلام و ۲ مورد نیز مربوط به دهلران است.

وی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۵۶ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان کرونا به ۱۳ هزار و ۳۰ نفر رسیده است.

معاون استاندار: استفاده مردم ایلام از ماسک به ۵۳ درصد کاهش یافت

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در بین مردم این استان به ۵۳ درصد کاهش یافته است.

محمد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وضعیت در شهرستان های مختلف متغیر است ولی کاهش آن از حدود ۸۰ درصد به ۵۳ درصد نگران کننده است.

وی افزود: نتیجه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی را در افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها در روزهای اخیر شاهد هستیم بطوریکه تنها در ۲ روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر مبتلا و ۱۳ فوتی در استان ایلام گزارش شده است.

دره شهر ایلام بدلیل تعداد بالای بستری ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد بالای بیماران بستری سبب قرمز شدن وضعیت شهرستان دره شهر شده و این شهرستان طی ۲ روز گذشته بیشترین بیمار بستری پس از ایلام را داشته است.

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲ روز گذشته چهار مورد از بستری های کرونا مربوط به دره شهر بوده و قطعا این آمار افزایش می یابد که حائز اهمیت بوده و نیازمند ورود جدی تر است.

وی یادآور شد: در نشست ستاد ملی کرونا چند روز گذشته دره شهر جزو شهرستان هایی بود که در ردیف ۴۵ شهرستان آلوده کشور قرار داشت و مصوب شد برای این مناطق محدودیت ها بصورت جدی تر اجرا شود.

دره‌شهر در ردیف ۴۵ شهر پرخطر کشور از نظر کرونا قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دره‌شهر از توابع استان ایلام یکی از ۴۵ شهرستان پرخطر و با وضعیت بسیار نامناسب بروز بیماری کرونا در کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر شامگاه شنبه در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: میزان زیاد شیوع بروز بیماری کرونا در این منطقه به دلیل رعایت بسیار ضعیف پروتکل های بهداشتی و استفاده محدود از ماسک توسط مردم این شهرستان است.

فرماندار: مراسمات عزا مهم‌ترین دلیل قرمز شدن وضعیت دره‌شهر است

فرماندار دره‌شهر گفت: مهم‌ترین دلیل افزایش میزان بستری و فوتی کرونا در این شهرستان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در مراسمات عزا با وجود ممنوع بودن و همچنین عدم نمونه‌گیری از افراد زیر ۶۰ سال است.

به گزارش ایرنا، کیانوش محمدنژاد روز سه‌شنبه در کارگروه رسانه‌ای کرونا استان افزود: میزان رعایت پروتکل‌ها در این شهرستان از نظر زدن ماسک توسط مردم ۵۵ درصد، اصناف ۶۰ درصد و ادارات ۱۰۰ درصد است.

وی یادآور شد: در شهرستان دره‌شهر بیشتر مبتلایان در روستاها و میانگین سنی بالای ۵۰ سال است بنابراین لازم است ساکنان روستاها در زمینه رعایت پروتکل‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

معاون استاندار ایلام: مراسمات و گردهمایی ها در دره شهر باید تعطیل شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه دره شهر از توابع استان ایلام در بحث کرونا در وضعیت خطرناک قرار دارد، گفت: حضور در مراسمات به افزایش مبتلایان کرونا دامن زده است و مراسمات و گردهمایی های شهرستان باید تعطیل شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری روز سه شنبه در نشست فوق‌العاده ستاد استانی کرونا در شهرستان دره شهر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده شهرستان دره شهر یکی از شهرستان‌های استان و کشور است که در بحث کرونا شرایط خطرناکی دارد و اگر مردم و مسئولان منطقه نسبت به این مهم توجه جدی نداشته باشند وضعیت از این هم بحرانی‌تر خواهد شد.

مدیران حق الزام کارکنان پرخطر به حضور در ادارات را ندارند

استاندار ایلام تاکید کرد: مدیران موظفند به کارمندان پرخطر دورکاری بدهند و هیچ مدیری حق ندارد آنها را برای حضور در اداره الزام کند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا استانی اظهار داشت: بر این اساس مادران باردار، مادران دارای کودک خردسال، افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان باید دورکار شوند.

وی یادآور شد: مدیران برای این افراد کار مشخص تعریف کنند که در منزل انجام دهند و از آنها پاسخ مشخص بخواهند و این با غیبت و نیامدن سر کار متفاوت است.

امام جمعه ایلام: مردم پروتکل های بهداشتی را به عنوان جهاد اجتماعی رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از همه آحاد مردم استان ایلام درخواست کرد: به عنوان یک جهاد مهم اجتماعی و با تاسی از فرهنگ و منش مقام معظم رهبری برای نجات جان خود و همنوعان از این بلای جانسوز، پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نورکریمی تبار روز جمعه در آیین تکریم و معارفه ائمه جمعه قدیم و جدید شهرستان آبدانان با اشاره به فداکاری پرسنل درمانی استان در مقابله با کرونا، یادآورشد: کرونا جهانیان را به ستوه آورده و جان پیر و جوان و زن و مرد را در کره زمین می گیرد و تا کنون هیچ کشوری یارای مهار و مقابله آن را نداشته است.

۷۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام ۲۰ تا ۵۰ ساله هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۷۰ درصد مبتلایان کرونا در این استان در گروه سنی ۲۰ تا زیر ۵۰ سال هستند و این گروه بیشترین بی توجهی به رعایت پروتکل ها و کمترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استان ایلام جزو پنج استانی است که بیشترین سنین پایین را بدلیل ابتلا به کرونا بستری کرده است، اظهار داشت: با وجود تذکر و گفتمان در سطح شهر با افراد بدون ماسک، طلبکارانه برخورد کرده و حاضر به قبول شرایط بد کرونا نبودند.

محدودیت های کرونا برای سومین هفته متوالی در ایلام تمدید شد

محدودیت های کرونا در پی صدور اطلاعیه ای از سوی استانداری ایلام به مدت یک هفته دیگر و برای سومین هفته متوالی در این استان تمدید شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در این اطلاعیه اعلام شده که در پی تشدید وضعیت کرونا در مناطق مختلف استان بنا به پیشنهاد ستاد استانی و تأیید ستاد ملی کرونا محدودیت های ایجاد شده به مدت یک هفته دیگر تمدید می شود.

واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در ایلام تامین شد

دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بخشی از سهمیه واکسن آنفلوانزا در این استان دریافت که برای گروه‌های پرخطر تامین شده و با نظارت کافی در حال تزریق است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تزریق واکسن آنفلوآنزا در کنار رعایت بهداشت یکی از روش‌های مبارزه و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزاست بنابراین همگام با کشور، بر اساس برنامه زمانی و ابلاغی از سوی وزارت بهداشت سهمیه واکسن آنفلوآنزا در اختیار گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد و به محض دریافت سهمیه‌های بعدی، به تدریج توزیع واکسن بین دیگر افراد آسیب‌پذیر صورت خواهد گرفت.

افراد دارای فشار خون بالا در معرض کرونا قرار دارند

کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت ایلام گفت: درصد مردم دارای فشار خون بالا هستند اما بسیاری از افراد جامعه حتی پرسنل درمان از این بیماری زمینه ای خود آگاه نیستند و در معرض خطر کرونا نیز قرار دارند.

دکتر اسد احسان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فشار خون بالا و دیابت بعنوان بیماری زمینه ای در رابطه با بیماری کرونا ذکر می شوند ولی آگاهی به این بیماری زمینه ای در جامعه بسیار پایین است.

استاندار ایلام با معاون وزیر کشور دیدار کرد

استاندار ایلام در دیدار با معاون امور مجلس وزیر کشور پیگیر خواسته ها و مطالبات مردمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه یکشنبه ۲۰ مهرماه با محمدجواد کولیوند قائم‌ مقام وزیر کشور در امور مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار ضمن ارئه گزارشی از سفر رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس به استان خواستار پیگیری مطالبات استان در این حوزه شد و گفت: یکی از مطالبات مهم و مردمی استان بحث استقلال دفتر نمایندگی نفت و گاز در استان است و در سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان وعده پیگیری این مطالبه به حق مردم استان داده شد.

۴۳ هزار واحد مسکونی امسال برای مددجویان کشور احداث می شود

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در سراسر کشور ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: ساخت مسکن یکی از گرانترین و ارزنده ترین خدمات کمیته امداد به نیازمندان و جامعه مددجویی است.

وی افزود: در استان ایلام نیز چندین پروژه مسکن در دست ساخت است که با این اقدامات نیاز مسکن مددجویان استان به حداقل خواهد رسید.

مشکل ۱۱۶ واحد تولیدی ایلام در ستاد اقتصاد مقاومتی برطرف شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: مشکلات ۱۱۶ واحد تولیدی و خدماتی این استان در نتیجه برگزاری نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی از سال ۹۵ تاکنون برطرف شده است.

رحمت‌الله قیصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال‌های ۹۵ تا نیمه نخست سال ۹۹ در مجموع ۱۲۲ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان ایلام برگزار شده که ۱۱ جلسه سال ۹۵، ۳۲ جلسه سال ۹۶، ۳۹ جلسه سال ۹۷، ۲۴ جلسه سال گذشته و ۱۶ جلسه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

وی افزود: ۵۱۴ مصوبه در این جلسات مطرح شده که تاکنون ۴۷۵ مصوبه اجرایی، ۳۰ مصوبه در دست اقدام و ۹ مصوبه نیز عملیاتی نشده است.

۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کشور واگذار شد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شش ماهه نخست سال جاری به مددجویان سراسر کشور واگذار شد.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از ۱۱۵ واحد مسکن مهر مددجویان دهلران افزود: امسال ۴۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در کشور کلنگ‌زنی که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در کشور تحویل مددجویان شده است.

۱۱۵ واحد مسکن مهر مددجویان دهلران افتتاح شد

۱۱۵ واحد مسکن مهر مددجویان شهرستان دهلران استان ایلام روز چهارشنبه در آیینی با حضور سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این آیین گفت: مردم استان ایلام و شهرستان مرزی دهلران در دفاع مقدس جانانه ایستادند و مقاومت کردند و امروز حق این مردم خدمت بیشتر و بهتر است.

رییس کمیته امداد: مشارکت مردم ایلام در کمک به نیازمندان کم نظیر است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مشارکت مردم استان ایلام در همیاری و کمک به هم نوعان و نیازمندان کم نظیر است.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح هشت واحد مسکن مددجویان شهرستان چرداول ایلام افزود: با مشارکت خوب نیکوکاران ایلامی و تلاش جهادی کمیته امداد، بخش بزرگی از مشکلات مسکن نیازمندان این استان برطرف شده است.

نشست امام جمعه و استاندار ایلام با نمایندگان مجلس برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به همراه استاندار در نشستی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر در خصوص مهم ترین مشکلات و نیازهای استان پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، نشست مشترک امام جمعه و استاندار ایلام با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این نشست در راستای وحدت و همدلی مسئولان استان و بررسی راهکارهای بهبود توسعه و رفع موانع و مشکلات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

۱۷ هزار هکتار شبکه فرعی طرح سامانه گرمسیری ایلام اجرایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۷ هزار و ۲۴۰ هکتار از شبکه های فرعی قطعات سه و چهار طرح سامانه گرمسیری در این استان اجرایی شده است.

احمد کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح سامانه گرمسیری در چهار قطعه ۳۶۵ کیلومتر طول دارد که قطعات اول و دوم به طول ۱۱۱ کیلومتر در استان کرمانشاه و قطعات سوم و چهارم آن به طول ۲۵۴ کیلومتر در محدوده استان ایلام قرار گرفته است.

کرونا ۷۰ درصد درآمد بقاع متبرکه ایلام را کاهش داد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: شیوع کرونا و کاهش مراجعه مردم، ۷۰ درصد درآمد بقاع متبرکه این استان را کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته وقف در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به علت شیوع کرونا و کاهش مراجعه زائران به زیارتگاه های این استان بخش قابل توجهی از درآمد این اماکن متبرکه کاهش یافته است.

۳۰ هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونا هزینه شد

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: تا پایان شهریور امسال، ۳۰ هزار میلیارد ریال درمان بیماران کرونا به صورت مستقیم یا بابت زیان‌های هزینه درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

دکتر ابوالفضل آفریده روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به طور متوسط ۵۲ درصد بیمه‌شدگان را پوشش می‌دهد و تمام تلاش ما ارائه خدمات و استفاده بیمه‌شدگان به نحو احسن است.

وی افزود: برنامه‌های جدیدی از جمله ایجاد اداره سالمندان، بیماری‌های مزمن، غربالگری و پیشگیری از عوارض بیماری‌ها در سال جاری مد نظر سازمان است.

۴۰۰ کارگاه کشور نوشت افزار دانش آموزان کم بضاعت را تولید کردند

مسوول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان های کرمانشاه و ایلام گفت: ۴۰۰ کارگاه و بنگاه اقتصادی که مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بودند نوشت افزار دانش آموزان کم برخوردار کشور را تولید کردند.

میثم کلهر روز دوشنبه در حاشیه آیین اهدای ۶ هزار و ۱۷۵ بسته نوشت افزار به دانش آموزان کم برخوردار ایلام، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود یک میلیون بسته نوشت افزار برای دانش آموزان کم برخوردار کشور در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام: ۹۶ کارخانه در پایین‌دست واحد پلی‌پروپیلن ایجاد می‌شود

استاندار ایلام گفت: ایجاد ۹۶ کارخانه با راه‌اندازی کامل واحد پلی‌پروپیلن در شهرک پایین دستی این مجموعه توسط بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه و تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی ایلام به منظور جلوگیری از خام فروشی، افزایش حجم تولید در زنجیره ارزش، ایجاد رونق صنایع پایین‌دستی و اشتغالزایی از راهبردی‌ترین برنامه‌های استان برای توسعه اشتغالزایی است.

وی افزود: با راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام خوراک مورد نیاز برای ایجاد صنایع‌پایین دستی فراهم می‌شود که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای استفاده از این خوراک ایجاد واحد پلی‌پروپیلن(p.p) است.

ایلام از مستعدترین مناطق کشور برای توسعه باغ‌های دیم است

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: این استان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی از مستعدترین مناطق کشور برای توسعه باغ‌های دیم است.

رضا احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین بارندگی سال گذشته در هفت شهرستان استان ایلام بیش از یک هزار میلیمتر بود که می‌توان با هدایت این آب‌ها و استفاده بهینه از این نعمت خدادادی در جهت توسعه باغداری بویژه در اراضی شیب‌دار بهره گرفت.

۲۸ درصد اشتغال ایلام به عشایر اختصاص دارد

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر این استان با پرورش یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک ۲۸ درصد زیربنای اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.

فرشاد یاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالیانه مجموع درآمد عشایر استان بالای ۱۰ هزار میلیارد ریال است که این درآمد از طریق فروش گوشت قرمز، شیر و فرآورده‌های لبنی حاصل می‌شود.

وی در خصوص بحث تولیدات گوشت قرمز استان توسط عشایر، اضافه کرد: ۶۵ درصد گوشت قرمز استان توسط جامعه عشایر ایلام تامین می‌شود.