کد خبر: ۳۱۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۵۸

بگومگوی احمدی نژادی ها و پایداری ها با قالیباف

روزنامه اعتماد از تشدید اختلاف‌ها میان نمایندگان مجلس یازدهم به‌ویژه اعضای جبهه پایداری و نزدیکان به محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم با محمدباقر قالیباف و یارانش در هیات رییسه مجلس بر سر نوع مواجهه با حسن روحانی و اقدامات و اظهاراتش خبر داده است.
از قرار معلوم بگومگوهایی نیز میان آنان درگرفته است. اختلافی که وحید جلال‌زاده، معاون دفتر رییس‌جمهوری در دولت نهم و نماینده ارومیه در مجلس یازدهم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر آن را علنی کرده و با انتقاد از دستورکار مجلس در شرایط فعلی با استفاده از کلیدواژه «نظارت» که ازسوی منتقدان روحانی و موافقان برخورد با او و دولتش از طریق استیضاح و سوال مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوشته است: «نارضایتی نمایندگان از عملکرد هیات رییسه و دستور جلسه امروز مجلس، نمایان بود. درشرایط اضطراری اقتصادی و معیشتی کشور، مجلس باید نقش نظارتی خود را به درستی ایفا کند. شروع جلسه علنی پس از دو هفته، هیچ سنخیتی با اوضاع اقتصادی کشور و مطالبات مردم نداشت.»

اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش در مجلس نیز با تاکید بر لزوم «نظارت» بر اقدامات رییس‌جمهوری نوشت که «دولت و شخص رییس‌جمهوری در قبال مردم تا آخرین لحظه خدمت مسوول هستند؛ بی‌برنامگی و سهل‌انگاری مشهود در انجام وظایف قابل پذیرش نیست.» آنچه در این میان حائز اهمیت است، آن است که اگر تا پیش از این میان اعضای هیات رییسه مجلس بر سر نوع مواجهه با دولت روحانی اتفاق‌نظری نسبی وجود داشت، با اظهارات اخیر روحانی و افزایش احتمال مذاکره میان ایران و امریکا، این اتفاق نظر نسبی نیز از بین رفته است.

از میان دو نایب‌رییس مجلس، از قرار معلوم علی نیکزاد حامی برخورد سفت و سخت با رییس‌جمهوری و حتی استیضاح اوست در شرایطی که امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی باتوجه به سال‌ها حضور در مجلس، سوال از وزرا را ترجیح می‌دهد. از میان دبیران نیز موسوی لارگانی و حسینعلی حاجی‌دلیگانی ازجمله موافقان استیضاح رییس‌جمهوری و سوال از او در صحن علنی مجلس هستند و چندان دل خوشی از مواضع قالیباف ندارند.

سیدمحسن دهنوی، دیگر دبیر هیات رییسه مجلس نیز به‌رغم مواضع تند و تیزش در قبال روحانی و دولتش، از جمله حامیان قالیباف محسوب شده و خط او را دنبال می‌کند. از این رو باید منتظر ماند و دید اختلاف‌نظرها در نهایت مجلس را به کجا خواهد رساند و رییس قوه مقننه را به چه سرنوشتی دچار خواهد کرد.