کد خبر: ۳۱۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۰۰

سقوط آزاد قیمت دلار در بازار/پیش‌بینی صرافان چیست؟

قیمت دلار حالا رکوردشکنی خود را پی در پی ادامه می‌دهد و از ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان در روز یکشنبه به کمتر از ۲۹ هزار تومان در صبح امروز رسیده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد آهنگ تند ریزش قیمت دلار ، نوسان‌گیران را راهی بازار کرد تا نسبت به فروش ارز اقدام کرد.

 در بازار دیروز ۲۸ مهر ماه با سه درصد کاهش به 30903 تومان رسید. در صرافی ملی نیز دیروز پنج مرتبه قیمت دلار تغییر کرد و در نهایت با حفظ روند نزولی قیمت، بهای دلار به رقم ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. امروز اما قیمت دلار به ۲۸ هزار و ۹۸۰ تومان رسید.

نکته مهم اینجاست که صرافی‌های بانکی دلار را به قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند و این بدان معناست که سیگنال کاهشی نرخ ارز هنوز ادامه دارد.صرافان در جواب این پرسش که چه اتفاقی زمینه را برای کاهش نرخ ارز مهیا کرده است؟ میگویند:عرضه ارز در بازار افزایش یافته و همان قدر که فروشنده در بازار زیاد است، خریدار هم زیاد است و دلار ۲۸ هزار تومانی خریدار بالایی دارد. 

به نظر می‌رسد به همین دلیل از عصر روز گذشته به تدریج فروش برخی از دلارها در فضای مجازی و یا در برخی از مکان‌های خاص که معمولا این طور مواقع شلوغ می‌شوند آغاز شده است.

عصر روز گذشته ‌رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت: انشاء‌الله نرخ ارز نیز کنترل می‌شود و شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت‌تر شده است و نکته دیگر اینکه عرضه ارز در سامانه نیما بسیار بهتر شده است.

هنوز صرافان پاسخ روشنی به این سئوال نمی‌دهند که آیا دلار در کانال بیست هزار تومان تثبیت می‌شود؟