کد خبر: ۳۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۲

ربیعی: شیوع کرونا در ۹ استان در شرایط هشدار است /ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند

سخنگوی دولت رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را یک دستاورد مهم ایران در عرصه بین المللی عنوان کرد و گفت: سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد.
خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: در روزهای اخیر یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین‌الملل را تجربه کردیم. این دستاورد که بر اساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت مردم ایران به دست آمد، برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران است.

 او افزود: به رغم مخالفت‌ها و فشارهای سیاسی و زیاده خواهی‌های آمریکا، اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها این محدودیت‌ها برداشته شد این یک علامت هم برای جامعه بین‌الملل هم مردم عزیز ماست.

 سخنگوی دولت یادآورشد: جامعه جهانی در یک سال اخیر استقلال و عدم تبعیت در مقابل زورگویی‌های آمریکایی‌ها را از خود نشان داد این هم یک اتفاق بدیع در عرصه نظام بین‌الملل بود.

ربیعی ادامه داد: این دستاورد نشان داد به رغم تصمیمات نادرست و جنگ‌آفرینانه ترامپ و مفروض دانستن خروج ایران از برجام در زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، ما سیاست درست اتخاذ کردیم.

اهم صحبت‌های ربیعی به نقل از مهر،ایرنا و فارس را بخوانید؛ 

* سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد. به طوری که علاوه بر کنترل کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران، آثار مثبت خود را به مرور نشان می‌دهد.

*شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نویدبخش عقب‌نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه‌های اقتصادی مالی بانکی و سایر اقلام انسانی است. به بیان روشنتر همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه‌ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد در منت‌های منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه‌های اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند

* ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری های منطقه برای توسعه پایدار هستند. سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضرور در حوزه های دفاعی بوده است.  

*قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که در سایه قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را می یابد؛ ما بر این اساس در همه حوزه های منطقه‌ای در شمال و جنوب و شرق جغرافیای زیست خود، نقشی سازنده داشتیم. طی همین روزها، جهان و منطقه ما شاهد رفتار سازنده و صلح طلبانه ما در مناقشات منطقه ای قفقاز است.

همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده‌ایم

* در یمن نیز ما توسعه طلبی و تجاوز را محکوم کرده‌ایم و خواهان مذاکره طرفین برای صلح پایدار شده‌ایم؛ همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده‌ایم و با تروریسم و خشونت و افراطی‌گری مبارزه بی امان و واقعی کرده ایم.  بنابراین هراس آمریکا یک هراس تسلیحاتی نیست هراس از این است که رفع تحریم تسلیحاتی رفع کلیه تحریم‌های ظالمانه دارویی و بانکی و اقلام بشری را در چشم‌انداز قابل رویت قرار داده است.

*در شرایط فعلی، روند شیوع کرونا در ۱۲ استان سیر صعودی و ۹ استان هم در شرایط هشدار قرار دارند و تهران هم در مرحله صعودی قرار دارد.

*به رغم همه تاکیدها رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ۴۲ درصد در دو هفته قبل به ۵۴ درصد رسیده است و امیدواریم با همکاری همه مردم عزیز این روند افزایش یابد و رعایت دستورالعمل ها به بالای ۹۰ درصد برسد.

*همچنین تزریق رایگان واکسن آنفولانزا برای مادران باردار و مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری سرطان در هفته گذشته دنبال شده است. از همه مادران باردار می خواهم برای حفظ سلامت خود و فرزندان در راه، حتما به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند.

* این روزها فشار بسیار زیادی بر کادر درمان ما وارد می شود. از همه هموطنان می خواهیم ضمن حمایت خود با مراعات پروتکل ها، به اقدامات حمایتی که توسط آحاد مردم و نهادهای اجتماعی و خیریه ای در روزهای اول شکل گرفته بود ادامه دهند.

*همچنین مجددا ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور درگذشت جناب آقای دکتر زارع رییس فقید بیمارستان لبافی نژاد را به خانواده ایشان و همه بازماندگان خانواده بهداشت و درمان تسلیت عرض می کنم.

* کنترل قیمت ها و افزایش نظارت ها از مهمترین مواردی بود که در جلسات دولت مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. دولت به هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال، با صدور مجوز سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح های رسیدگی جدید و بافندگی در استان خراسان جنوبی موافقت کرد.

*بر این اساس ایمیدرو و باید نسبت به سرمایه گذاری در طرح های ریسندگی و بافندگی با ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار و ۹۶۰ تن انواع نخ و ۵.۱۶ میلیون مترمربع پارچه در مناطق توسعه یافته استان خراسان جنوبی از محل منابع داخلی اقدام کند.