کد خبر: ۳۱۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۸

همه چیز درباره فیلم «جان ویک ۴»: بازگشت مرد انتقام‌جو

مجموعه فیلم‌های «جان ویک» یکی از متفاوت‌ترین مجموعه فیلم‌های اکشن سینما هستند که موفق شده‌اند سبک و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند. به‌زودی فیلم «جان ویک ۴» از راه می‌رسد تا این مجموعه عنوان جدیدی را تجربه کند، اما چه اطلاعاتی از آن وجود دارد؟
وقتی نخستین فیلم «جان ویک» در سال ۲۰۱۴ از راه رسید، خیلی سریع به استاندارد جدیدی در دنیای سینمای اکشن تبدیل شد. این فیلم، عنوانی هیجان‌انگیز و اکشن بود که درگیری‌های خاص و بی‌نظیری را برای تماشاگرش تدارک دیده بود؛ بنابراین «جان ویک» به فیلم سینمایی خارق‌العاده‌ای تبدیل شد که هواداران سینمای اکشن را تحت تاثیر قرار داد و توانست شرایط را برای تبدیل‌شدن به یک فرانچایز سینمایی فراهم کند. فیلم‌های «جان ویک: قسمت دوم» و «جان ویک: قسمت سوم» هم به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ از راه رسیدند و ثابت کردند این مجموعه فیلم می‌تواند خالص‌ترین فیلم‌های اکشن قرن بیست و یکم را به تماشاگران حرفه‌ای سینما معرفی کند.

موفقیت سه فیلم ابتدایی مجموعه «جان ویک» حالا عوامل این مجموعه را به ساخت قسمت چهارم هم امیدوار کرده و حتی ساخت قسمت پنجم آن هم تایید شده است. اما هواداران سینما در حال حاضر نگران وضعیت فیلم چهارم هستند. فیلمی که قرار بود به‌زودی به سالن‌های سینما راه پیدا کند، اما با شیوع جهانی ویروس کرونا، شرایط آن هم تغییر پیدا کرد. با این حال هنوز هم اطلاعات قابل توجهی درباره فیلم «جان ویک ۴» وجود دارد. در ادامه می‌توانید همه آن‌چه درباره فیلم «جان ویک ۴» تایید شده را بررسی کنید.

تاریخ اکران «جان ویک ۴»: چه زمانی اکران می‌شود؟

کیانو ریوز که وظیفه هنرنمایی در نقش جان ویک در فیلم‌های این مجموعه را برعهده دارد، قرار بود در دو فیلم «ماتریکس ۴» و «جان ویک ۴» هنرنمایی کند. حتی تا پیش از شیوع ویروس کرونا، همه چیز فراهم شده بود تا این دو فیلم در یک تاریخ اکران شوند و هواداران سینما در یکی از جدی‌ترین و هیجان‌انگیزترین چالش‌های سینمایی‌شان قرار بگیرند. اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت. در شرایطی که تنها چهار هفته تا پایان فیلمبرداری فیلم «ماتریکس ۴» فرصت نیاز بود، همه‌گیری ویروس کرونا فرایند فیلمبرداری فیلم را تحت تاثیر قرار داد و با تعطیل‌شدن همه امور، عملا شرایط برای فیلمبرداری فیلم «جان ویک ۴» هم غیرممکن شد؛ بنابراین با تغییر تاریخ اکران فیلم «ماتریکس ۴» تاریخ اکران فیلم «جان ویک ۴» هم تغییر کرد. در ابتدا قرار بود هر دو فیلم در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) اکران شوند. با شیوع ویروس کرونا، تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ (۱ آوریل ۲۰۲۲) به‌عنوان تاریخ جدید اکران فیلم «ماتریکس ۴» انتخاب شد. اما استودیوی برادران وارنر به این نتیجه رسید که این تعویق طولانی چندان به سود فیلم نیست؛ بنابراین فیلم «ماتریکس ۴» حالا قرار است در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۱) اکران شود. تاریخ جدید امران فیلم «جان ویک ۴» هم مشخص شده و این فیلم در تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۱ (۲۷ مه ۲۰۲۲) به سالن‌های سینما راه پیدا می‌کند؛ بنابراین فاصله همیشه کمتر از سه ساله‌ای که میان اکران فیلم‌های مجموعه «جان ویک» بود، برای فیلم چهارم بیشتر می‌شود.

داستان فیلم «جان ویک ۴»: بازگشت به اوج

باتوجه به پایانی که در فیلم «جان ویک: قسمت سوم» رقم خورد، باید منتظر بازگشت انقلابی و خونین جان ویک در قسمت چهارم را نظاره‌گر باشید. جایی که جان ویک (با هنرنمایی کیانو ریوز) دوباره خون به پا می‌کند و با اسلحه‌ها و فنون رزمی خیره‌کننده‌اش به دشمنان بی‌پایانش هجوم می‌برد. به احتمال بسیار زیاد، در فیلم «جان ویک ۴» همکاری جان ویک با رییس باوری (با هنرنمایی لارنس فیشبرن) همکاری می‌کند تا یورش جانانه‌ای به اعضای «انجمن میز بلند» و نیرو‌های هتل کانتیننتال داشته باشند.

با این حال وضعیت فیلم‌نامه فیلم «جان ویک ۴» چندان امیدوارکننده نیست و به نظر می‌رسد عوامل پروژه با گره‌های متعددی برای روایت داستان خود مواجه هستند. چاد استاهلسکی، کارگردان مجموعه «جان ویک»، درباره فیلم‌نامه فیلم چهارم می‌گوید:

ما نمی‌خواهیم آن‌چه خلق کرده‌ایم را آهسته آهسته نابود کنیم. من می‌خواهم اکشن جذاب‌تری بسازم و به کارگردان بهتری تبدیل شوم. اما از چند روز پیش که نوشتن فیلم‌نامه فیلم چهارم را شروع کردم گاهی اوقات با عرق سرد از خواب می‌پرم! من ایده‌های جذاب متعددی دارم که واقعا سرگرم‌کننده، منحصربه‌فرد و خیره‌کننده هستند. اما به زمان بسیار زیادی نیاز دارم.
بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰/ "از هشتصد" چینی تا "تنت" نولانچاد استاهلسکی تایید کرده که فیلم‌نامه فیلم «جان ویک ۴» هنوز به پایان نرسیده و احتمالا به زمان بیشتری برای نگارش آن نیاز است. عوامل فیلم از همان ابتدا روی حضور کیانو ریوز در پروژه «ماتریکس ۴» حساب باز کرده بودند و امیدوار بودند تا پیش از پایان آن، فیلم‌نامه فیلم «جان ویک ۴» را هم به پایان برسانند. اما با شیوع ویروس کرونا، همه برنامه‌ها به هم ریخت.

استاهلسکی درباره وضعیت فیلم‌نامه فیلم «جان ویک ۴» می‌گوید:

آن چیزی که تا این لحظه آماده است را نمی‌توانیم به معنای واقعی کلمه یک فیلم‌نامه معرفی کنیم. شاید بیشتر شبیه یک پیش‌نویس باشد که بخش‌های مختلف داستان فیلم را روایت می‌کند و انسجام لازم را ندارد. تا این لحظه، بیشتر از ۱۰۰ صفحه پیش‌نویس داریم که هنوز بخش عظیمی از آن به فیلم‌نامه تبدیل نشده، اما نگارش فیلم‌نامه را آغاز کرده‌ایم. وقتی داستان شکل نهایی‌اش را بگیرد، می‌توانیم با کیانو ریوز در ارتباط باشیم.

این فیلم به احتمال بسیار زیاد با درجه سنی بزرگسال اکران می‌شود. سه فیلم قبلی مجموعه فرانچایز سینمایی «جان ویک» با درجه سنی بزرگسالان اکران شده‌اند و عوامل مجموعه که می‌دانند برای تکرار موفقیت فیلم چهارم به درگیری‌های خونین، سریع و خشن آن نیاز دارند احتمالا همه تلاششان را می‌کنند تا «جان ویک ۴» هم با رده‌بندی سنی بزرگسال به پرده‌های نقره‌ای راه پیدا کند.

آیا قسمت پنجم فیلم‌های «جان ویک» هم از راه می‌رسد؟

استودیوی لاینزگیت، مجموعه تولیدکننده فیلم‌های «جان ویک»، به صورت رسمی تایید کرده که ساخت فیلم «جان ویک ۵» هم‌زمان با فیلم «جان ویک ۴» ادامه پیدا می‌کند؛ بنابراین از همین حالا باید منتظر دو فیلم دیگر از این فرانچایز هیجان‌انگیز باشید. با این حال استودیوی لاینزگیت تاریخ احتمالی اکران فیلم پنجم فرانچایز «جان ویک» را اعلام نکرده، اما از آن‌جایی که دو فیلم چهارم و پنجم به موازات یکدیگر ساخته می‌شوند، احتمالا ارتباط تنگاتنگی میان دو فیلم وجود دارد.

یکی از مدیران استودیوی لاینزگیت درباره ساخت همزمان فیلم‌های بعدی «جان ویک» گفته بود:

ما روی فیلم‌نامه دو دنباله بعدی فیلم‌های «جان ویک» کار می‌کنیم و امیدوار هستیم که شرایط برای فیلم‌برداری همزمان فیلم «جان ویک ۴» با فیلم «جان ویک ۵» ممکن باشد. کیانو ریوز اوایل سال آینده میلادی به محل فیلمبرداری فیلم‌ها می‌آید و ما پروژه را دوباره آغاز می‌کنیم.

منتظر سریال «جان ویک» باشید

سریال اسپین‌آف The Continental هم از دنیای فیلم‌های «جان ویک» در دست توسعه قرار گرفته و اگرچه اطلاعات زیادی از آن وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد در همان حال و هوای فیلم‌های این مجموعه باشد. این سریال از شبکه استارز پخش می‌شود و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نشده است. چاد استاهلسکی، کارگردان مجموعه «جان ویک»، درباره سریال The Continental می‌گوید:

زاویه دید عوامل سریال The Continental به داستان و روایت‌های سینمایی با آنچه در سایر عناوین دیده‌اید، تفاوت عمده‌ای دارد. شخصیت‌های داستان در این سریال واقعا متمایز هستند.

منبع: ایرنا