کد خبر: ۳۱۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۸

میانجی مصری چه پیامی از رژیم صهیونیستی برای حماس دارد؟

فارس نوشت:یک روزنامه عربی از سفر نزدیک هیأت عالی‌رتبه حماس به مصر خبر داد و در ادامه پیامی را که قرار است قاهره از طرف رژیم صهیونیستی به حماس منتقل کند، شرح داد.
منابع آگاه اعلام کردند، هیأتی عالی‌رتبه از حماس طی چند روز آینده به مصر می‌رود تا درباره پرونده‌های نوار غزه با مقامات دستگاه امنیتی این کشور گفت‌وگو کند.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، هیأت حماس به ریاست «صالح العاروری» معاون «اسماعیل هنیه» با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر، «احمد عبدالخالق» مسؤول پرونده فلسطین و «ایمن بدیع» معاون کامل دیدار خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که روابط میان مصر و حماس به دلیل اختلاف‌نظر در پرونده‌های فلسطینی که قاهره وساطت آن را بر عهده دارد –آشتی ملی، تبادل اسرا و آتش بس غزه- در شرایطی حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی از مصر و قطر خواسته‌اند برای توقف موج تنش رو به افزایش اخیر در نوار غزه و شلیک راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی میانجی‌گری کنند؛ سازمان اطلاعات مصر قرار است پیام‌های رژیم صهیونیستی را که برخی از آنها مربوط به پرونده تبادل اسراست، به اطلاع مقامات حماس برساند.

منابع آگاه اعلام کردند، طرف صهیونیستی به مصر گفته، اطلاعاتی در دست است که حاکی از تحرکات شاخه نظامی جنبش‌های «عزالدین القسام» برای وارد کردن سلاح‌های پیشرفته به نوار غزه است، سلاح‌هایی که موازنه قدرت را تغییر می‌دهد.

این منابع افزودند، طبق اطلاعاتی که طرف اسرائیلی به مصر در این باره داده، تلاش‌های حماس در این زمینه برای ایجاد یک سیستم دفاع هوایی است که می‌تواند وضعیت را در رویارویی‌های آینده تغییر دهد و مانع پروازهای هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شود. این تحرکات گرچه در مراحل اولیه است اما ممکن است در زمانی طولانی‌تر منجر به توسعه سامانه دفاع هوایی شود که مواجهه با آن سخت است.