کد خبر: ۳۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۶

اوباما:ما رئیس‌جمهوری نخواهیم داشت که مردم را به خاطر انتقاد کردن از خودش به زندان تهدید کند

ایسنا نوشت: باراک اوباما عملکرد دونالد ترامپ در قبال پاسخگویی به همه گیری کروناویروس و توئیتهایش علیه منتقدان را محکوم کرده و در اظهاراتی به شوخی درباره این رئیس جمهور آمریکا گفت که "یک مرد فلوریدایی این کارها را نمی کرد".
به گزارش  پایگاه هیل، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی در تجمعی در ایالت میامی در حمایت از نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و معاون ریاست جمهوری سابق خودش یعنی جو بایدن گفت، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این معنی خواهد بود که این کشور یک "رئیس جمهور عادی" دارد و در عین حال از ترامپ به خاطر "تلاش زیاد برای توهین به هر کسی که از نظرش به اندازه کافی با او خوب نیست" انتقاد کرد.

باراک اوباما خطاب به جمعیت مستمعینی که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با خودرو تجمع کرده بودند بیان داشت: ما رئیس جمهوری نخواهیم داشت که مردم را صرفا به خاطر انتقاد کردن از خودش به زندان تهدید کند.

اوباما خاطر نشان کرد: ایالت فلوریدا این یک رفتار عادی نیست. شما چنین رفتاری را از جانب یک همکار، از جانب یک ناظم دبیرستان از جانب یک مربی و از جانب یک عضو خانواده تحمل نمی کنید.

اوباما گفت: یک مرد فلوریدایی حتی چنین کارهایی نمی کند! این جمله سبب شد که مستمعین سخنرانی اوباما خندیده و به نشانه تشویق بوقهای خودرویشان را به صدا در آورند.

اوباما تاکید کرد: چرا ما داریم این رفتار را از جانب رئیس جمهور آمریکا می پذیریم؟ این یک رفتار عادی نیست.

اوباما با ذکر عبارت "مرد فلوریدایی" به طرح ها و هشتگهای طنز در شبکه های اجتماعی بر مبنای ماجراهای عجیب و غیرعادی پیرامون ساکنان این ایالت اشاره کرد.

این صحبت در حالی مطرح شد که ترامپ اخیرا با سفر به ایالت فلوریدا که به عنوان ایالت خانه او شناخته می شود، به صورت حضوری رایش را در انتخابات آمریکا به صندوق انداخت.