کد خبر: ۳۱۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۳

کره شمالی به مردم درباره احتمال شیوع کرونا با گرد و غبار فصلی از چین هشدار داد

ایسنا نوشت: بنا بر گزارش‌ها، کره شمالی هشدار داده که گرد و غبار زرد فصلی از چین ممکن است حامل ویروس کرونا باشد و به شهروندانش توصیه کرده در خانه بمانند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد روزنامه "رودونگ سینمون" کره شمالی گفته همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان، نیاز به "حل مسئله گرد و غبار زرد و انجام اقدامات واقعی" از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

بنا بر گزارش رویترز، این روزنامه به شهروندان توصیه کرده از فعالیت‌های بیرون منزل بپرهیزند و هنگام بیرون رفتن هم از دستورالعمل‌هایی مانند پوشیدن ماسک، پیروی کنند.

تلویزیون مرکزی دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که این گرد و غبار ممکن است حامل موادی مانند فلزات سنگین و ویروس‌ها باشد. رویترز گزارش کرد که یکی از مجریان خبری در تلویزیون دولتی کره شمالی گفته مردم زمانی که به خانه برمی‌گردند، "باید به بهداشت شخصی توجه کنند" و کارگران باید از "کار ساختمانی در فضای باز، حتی در مکان‌های ساخت و ساز" پرهیز کنند.

بنا بر اشاره بی‌بی‌سی، ترکمنستان نیز ادعا کرده است که به استناد ادعای گرد و غبار، به شهروندان این کشور گفته شده است که از ماسک استفاده کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا گفته است که ویروس کرونا می‌تواند با "انتقال از طریق هوا"، به افراد در فاصله حدود دومتری (۶ فوت) منتقل شود. با این حال، این سازمان می‌گوید این ویروس در رایج‌ترین شکل خود بین افراد با فاصله حدود دو متر از یکدیگر منتقل می‌شود.

کره شمالی هیچ موردی از کووید ۱۹ گزارش نکرده، اما محدودیت‌های مرزی اعمال کرده و اقدامات قرنطینه پیشگیرانه انجام داده است.

رویترز همچنین گزارش کرد که سفارت روسیه در کره شمالی در فیس‌بوک هشدار داد، که وزارت خارجه این کشور دستور داده مسافران و کارکنان روسی حین طوفان گرد و غبار در کره شمالی، منزل بمانند