کد خبر: ۳۱۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲

تاکید علمای یمن بر عذرخواهی ماکرون ازبابت اهانت به اسلام

علمای یمن امروز (یکشنبه) کنفرانسی را با شعار "محمد رسول الله، الگوی حسنه" با حضور گسترده دانشمندان از استان‌های مختلف این کشور برگزار کردند. 
به گزارش سایت العهد، علمای یمن در جریان این کنفرانس اظهار کردند: موفقیت معامله تبادل اسیران و بازگشت آنها نزد خانواده‌هایشان را تبریک می‌گوییم و امیدواریم که این گام، بارقه امیدی برای آزادی کل اسیران و بازگشتشان نزد خانواده‌هایشان باشد.

 آنها افزودند: ما به ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی نسبت به سرانجام تداوم ظلم و جور و جنایات وحشیانه و نیز محاصره ملت‌های مسلمان یمن هشدار می‌دهیم.

علمای یمن تاکید کردند: دانشمندان باید به وظایف خود عمل کرده و دیدگاه شرعی نسبت به خیانت رژیم‌های اماراتی-سعودی-بحرینی و شورای نظامی سودان به خداوند و پیامبرش و نیز امت و مسائل آنها را تبیین کنند.

شرکت کنندگان در پایان کنفرانس صنعا تاکید کردند:  دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید بر فرانسه و رئیس جمهوری آن جهت عذرخواهی از توهین‌هایشان به اسلام و پیامبر مکرم آن اعمال فشار کنند.

علمای یمن بر محوریت مساله فلسطین به عنوان مساله اسلامی و انسانی تاکید و اعلام کردند، بیت المقدس سرزمین عربی- اسلامی و تجزیه ناپذیر است.