کد خبر: ۳۱۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۶

آسیاتایمز: تحریم‌های دارویی آمریکا زندگی ایرانیان را به خطر انداخته است

ایرنا نوشت: شبکه خبری هنگ کنگی آسیا تایمز امروز در مطلبی تصریح کرد که تحریم های سرسختانه آمریکا زندگی میلیون ها ایرانی را به دلیل دسترسی نداشتن به داروهای مورد نیاز به خطر انداخته است.
به گزارش این رسانه هنگ کنگی، شمار زیادی از بیماران تنها در هفته های اخیر به دلیل تحریم های شدید آمریکا علیه ایران ، در معرض خطر مرگ قرار گرفته اند زیرا بخش های مراقبت های بهداشتی کشور دسترسی به داروهای لازم برای درمان آنان ندارند.

گزارش ادامه می دهد که تحریم های آمریکا و قاچاق دارو و بالا رفتن بهای این فراورده ها به دلیل فشارهای واشنگتن باعث بروز مشکلات جدی در زمینه بهداشتی و پزشکی در ایران شده و درواقع زندگی میلیون ها نفر در ایران به مخاطره افتاده است.

آسیا تایمز می نویسد که طبق اعلام مسوولان ذی ربط امور بهداشتی در ایران واردات انواع خاصی از داروها و تجهیزات به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه ایران کاملا مختل شده است. 

گزارش ادامه می دهد که قاچاق برخی از اقلام دارویی و تحریم ها باعث شده است تا دربرخی موارد حتی انسولین در ایران جیره بندی می شود و بیمارانمی توانند با کارت ملی خود دارو خریداری کنند.

این شبکه ادامه می دهد: کمبود انسولین در ایران عمدتاً ناشی از تحریم های گسترده ایالات متحده است که بخش‌های مختلف اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده است. 

آسیا تایمز می نویسد که آمریکا با تحریم های خود مشکلات شدیدی برای بخش های بین المللی بانکداری ، دارایی ، انرژی و حمل و نقل بوجود آورده و کار ایران را برای مقابله با انواع بیماری ها دشوار کرده و این تحریم ها حتی مانع واردات مهم ترین اقلام دارویی مورد نیاز به ایران شده است و این می تواند آینده سلامتی کشور را به مخاطره بیندازد. 

گزارش تاکید می کند که از دیدگاه پزشکان و متخصصان ، سلامتی یک مسئله جهانی است و آمریکا در واقع با تحریم هایش علیه ایران بهداشت و سلامتی یک کشور را به خطر انداخته است و این تاثیرات فراوانی بر بهداشت جهانی دارد. 

شبکه خبری هنگ کنگی اضافه می کند که از دیدگاه بسیاری از کسانی که درگیر مشکلات تامین دارو در ایران هستند، تحریم ها نقض آشکار حقوق بشر از سوی آمریکا است. این مسئله به وضوح با کمبود تجهیزات پزشکی و انسولین در ایران قابل رویت است. تحریم ها باعث مرگ بسیاری از مردم بی گناه می شود و هیچ اعتقاد و توجیه سیاسی نیز برای آن قابل قبول نیست.