کد خبر: ۳۱۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۴۳

چرا ایران کمتر از جنگنده‌هایش‌ برای حفاظت از مرزها استفاده می کند؟

برنا نوشت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: ایران در مقیاس‌های مختلف پهپاد دارد و در این راستا کمتر احساس نیاز می‌کنیم که از هواپیماهای جنگنده یا از هواپیماهای فیلمبرداری بزرگ نیروی هوایی، استفاده کنیم.
«ابوالفضل حسن بیگی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، درباره تلاش های دفاعی در کشور گفت: تعداد زیادی از هواپیماهای کشورها بر فراز کشورها، آب‌ها و مناطق خود جهت حفظ سرزمینی در پرواز هستند. جمهوری اسلامی به چند شکل از سرزمین خود و منافع ملی خود دفاع می‌کند که یکی از طریق هوایی و فیلمبرداری هوایی است، بخش‌های دیگر شامل نیروی زمینی، حضور مردم و بسیج ۴۰ میلیونی در سطح کشور است، که در حفاظت از کشور و منافع ملی از آنها استفاده می‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم در ادامه با اشاره به موفقیت ایران در حوزه هوایی تصریح کرد: بنابراین ایران نسبت به سایر کشورها از نیروی هوایی و هواپیما کمتر استفاده می‌کند. از طرف دیگر ایران در مقیاس‌های مختلف پهپاد دارد و در این راستا کمتر احساس نیاز می‌کنیم که از هواپیماهای جنگنده یا از هواپیماهای فیلمبرداری بزرگ نیروی هوایی، استفاده کنیم. بنابراین وقتی تعداد پرواز کمی صورت بگیرد، سقوط هم کم خواهد بود.

حسن بیگی در پایان یادآور شد: در کشور تعداد بالایی فرودگاه داریم لذا هواپیماهایی که برای گشت‌زنی می‌روند بعد از یک ساعت پرواز به زمین می‌نشینند و نیازی نیست که مانند برخی کشورها هواپیما چند ساعت بر روی آسمان باشد، به همین دلیل میزان آسیب‌ پذیری نیروی هوایی جمهوری اسلامی کمتر است.