کد خبر: ۳۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۳

اذعان ائتلاف آمریکا به کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی در حملات هوایی اشتباه

ائتلاف تحت امر آمریکا اعلام کرد از آغاز فعالیت این ائتلاف تا پایان سپتامبر ۲۰۲۰، بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف به اشتباه کشته شدند.
به گزارش  میدل ایست نیوز، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا اقرار کرد که بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی به اشتباه در حملات هوایی ائتلاف از سال ۲۰۱۴ تاکنون در عراق و سوریه کشته شدند.

ائتلاف بین المللی در بیانیه ای گفت: «از زمان آغاز عملیات ائتلاف بین المللی، نیروهای ائتلاف و نیروهای متحد آنان توانستند، ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع از اراضی تحت کنترل داعش در عراق و سوریه را آزاد کنند.»

ائتلاف در ادامه افزود: «با آزادسازی ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع از اراضی تحت کنترل داعش، ۷.۷ میلیون نفر از دست داعش نجات پیدا کردند.»

ائتلاف ضد داعش همچنین افزود که از ماه اوت ۲۰۱۴ تا پایان سپتامبر ۲۰۲۰، ۳۴ هزار و ۹۱۷ حمله انجام داده است.

ائتلاف بین المللی همچنین اشاره کرد که در این دوره و بنا بر اطلاعات وارده و ارزیابی نیروهای ماموریت مشترک در عملیات "اراده پولادین"، دست کم ۱۴۱۰ غیرنظامی به اشتباه در حملات ائتلاف کشته شدند.

با شروع اوت ۲۰۱۴ ایالات متحده یک گروه ائتلافی از برخی کشورها برای مقابله نظامی با داعش تشکیل داد و این کشورها به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.