کد خبر: ۳۱۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۴

جزئیات تلاش کودتای نافرجام در سودان

منابع سودانی فاش کردند که یکی از وزرای پیشین این کشور با همکاری چند تن دیگر درصدد انجام کودتا در این کشور بودند.
به نوشته روزنامه «السودانی»، منابع آگاه در سودان اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور با تلاش "علی مجوک" از اعضای ارشد شورای انقلابی «الصحوه»، برخی از افراد بازنشسته و گروهی از اسلام‌گرایان برای انجام  کودتا مقابله کردند.

این منابع در ادامه گفتند که افراد مذکور درصدد کودتا و بازداشت محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان و رهبر نیروهای واکنش سریع و تسلط بر قدرت در این کشور بودند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی چندین تن از جمله علی مجوک و همچنین تعدادی دیگر از مأموران رسمی و بازنشسته و یک گروه اسلامگرا به رهبری سرتیپ «ود ابراهیم» را در این باره بازداشت کرده‌اند.

طبق گفته منابع مذکور، این اقدام تنها یک کودتا علیه نیروهای واکنش سریع نبوده بلکه این اقدام علیه کل نظام سودان صورت گرفته است.

منابع مذکور همچنین گفتند که علی مجوک در دوره نظام سابق سودان به عنوان وزیر مشاور در شورای عالی حکومت مرکزی منصوب شد که در انگلیس بود و پس از آن به فرانسه، دبی، آدیس‌آبابا و از آنجا به شهر «القلابات» واقع در جنوب شرق سودان منتقل شده و قرار بود در آنجا برخی از نظامیان با او دیدار کند.

این رسانه سودانی در ادامه گزارش داد که افراد مذکور از مدت‌ها قبل برای انجام یک کودتا برنامه‌ریزی کرده‌ بودند اما نیروهای امنیتی از این مساله مطلع شده و به دقت تحرکات آن‌ها را زیرنظر  گرفتند.

طبق این گزارش، مقامات امنیتی سودان در حال بازجویی از افراد بازداشت شده هستند و پس از اتمام روند تحقیقات جزئیات آن را اعلام خواهند کرد.