کد خبر: ۳۱۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۶

مایکل مور از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات سخن گفت

مایکل مور کارگردان آمریکایی روز شنبه با هشدار و ابراز تردید نسبت به تحقق یافتن نتایج نظرسنجی های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مبنی بر بالا بودن احتمال پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات، گفت شمار آرای دونالد ترامپ در نظرسنجی ها، همیشه کمتر از میزان واقعی شمارش می شود.

به نوشته روزنامه دیلی میل چاپ لندن؛ این مستندساز چپ گرا و مخالفت ترامپ که از معدود افرادی بود که پیروزی او را در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری (۲۰۱۶) پیش بینی کرده بود، با هشدار به هواداران حزب دمکرات و بایدن در باره اعتماد به نفس بیش از حد،  گفت: خیالتان به امید پیشی گرفتن او در نظر سنجی ها، راحت نشود.

مور افزود: هواداران ترامپ به علت بی اعتمادی به نظرسنجی کنندگان، پاسخ دقیق و صحیح نمی دهند و برای تاکید بر باور خود به برنده انتخابات ۲۰۱۶ برخلاف نتایج همه نظرسنجی های پیش از آن، اشاره کرد.

وی با اشاره به حاشیه خطای چهار درصدی نظرسنجی ها گفت: نتیجه همه نظرسنجی ها در باره پیش بودن بایدن را در ذهنتان به نیم کاهش دهید.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی، سبقت ۱۰ پله ای بایدن از ترامپ، در سه هفته آخر پیش از برگزاری انتخابات به هشت امتیاز کاهش یافته و بایدن به نسبت ۵۲ در برابر ۴۴ درصد جلو زده است، در حالی که این میزان قبلا ۵۳ به ۴۳ درصد بود.

مور همچنین یادآوری کرد: حمایت شهروندان آمریکا را از ترامپ به علت دستاوردهای ماه های گذشته اش، نباید دستکم گرفت.

وی با اذعان به ناتوانی خود برای پیش بینی قطعی پیروز انتخابات کشورش، افزود: ترامپ از همه باهوشتر است و با نبوغ شیطانی اش همه را فریب داده و اطمینان دارد که پیروز خواهد شد. هر چند مردم نمی خواهند این واقعیت را بشنوند، اما متاسفانه باید بگویم که او با وجود شکست در انتخابات، کاخ سفید را دوباره به دست خواهد آورد.

به گزارش ایرنا؛ مور چندی پیش با تردید در ابتلای ترامپ به ویروس کرونا و بیماری کووید – ۱۹، گفت که او هیچ ابایی از بهره‌برداری تسلیحاتی از این ویروس ندارد، تا احتمال پیروزی اش را در انتخابات ریاست‌جمهوری حفظ کند.

مور در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: واقعیت مطلقی در مورد ترامپ وجود دارد که دروغگویی ثابت قدم، محض، سرسخت، نترس و حرفه ای است.  چرا باید وی را باور کنیم؟ همواره باید نسبتا به او تردید داشته باشیم، احتمال دروغ گفتن او وجود دارد.

این مستندساز یادآور شد که ترامپ به اندازه کافی زیرک و باهوش است که از خبر ابتلایش به کرونا برای تغییر مباحث کارزار انتخاباتی به ویژه پس از اولین مناظره با رقیب دموکرات خود استفاده کند. ترامپ نابغه ای شرور است و من احتمال دروغگویی اش در مورد ابتلا به کووید – ۱۹ را بالا می برم تا با آمادگی، فریبش را خنثی کنم. او می داند که بیماری،  نوعی حس همدردی دربر دارد.