کد خبر: ۳۱۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۸

مدیر تماشاخانه ملک: آخرین نفس‌های‌مان را می‌کشیم

مدیر تماشاخانه ملک اعتقاد دارد اگر اداره‌کل هنرهای نمایشی، با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارشاد، تنها ۱۰ میلیارد تومان به تئاتر خصوصی کشور تزریق کند، می‌تواند زیرساخت‌های موجود را برای دوران پساکرونا حفظ کند. اگر سالن‌های غیر دولتی تعطیل شوند، آن وقت برای ساخت تنها یک سالن، بودجه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
در ۹ ماهی که با کرونا پشت سر گذاشته‌ایم، از میان حوزه‌های مختلف هنری، سالن‌های خصوصی تئاتر، بدترین شرایط را داشته‌اند، تا جایی که اینک در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند. اگر ظرفیت این سالن‌ها که بیشترشان در مکان‌ها اجاره‌ای برپا شده‌اند از بین برود، در دوران پسا کرونا، دیگر از شب‌های گرم تئاتری تهران خبری نخواهد بود.

عماد عامری، مدیر تماشاخانه ملک، در همین ارتباط، با بیان این‌که این سالن، آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، می‌گوید: «پس از ۹ ماه بحرانی، هنوز باز هستیم که از نظر عقلانی و اقتصادی اصلا درست نیست. الان از سالن اصلی اجرا، به عنوان پلاتو تمرین استفاده می‌کنیم تا با اجاره دادن آن، شاید بتوانیم پول آب و برق را دربیاوریم.»

او ادامه می‌دهد: «ما و دیگر سالن‌های خصوصی، هر چه توان داشتیم، گذاشتیم؛ از اجرای آنلاین تئاتر گرفته تا برپایی کارگاه آموزشی و کلاس و ... الان به ته خط رسیده‌ایم. ما زیرساخت تئاتر کشور هستیم، اگر از بین برویم، دیگر برگشت‌مان سخت است.»

مدیر تماشاخانه ملک تاکید می‌کند: «با وضعیت اقتصادی فعلی و تورم موجود، ۱۰ میلیارد تومان واقعا پولی نیست. دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارشاد، اگر این مبلغ را به تئاتر خصوصی کشور تزریق کنند، می‌توانند زیرساخت‌های موجود را حفظ کنند. واقعا خودشان نمی‌دانند اگر در آینده تنها بخواهند مثل یکی از این سالن‌ها را ساخته و فعال کنند، به بودجه ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز پیدا خواهند کرد؟»