کد خبر: ۳۱۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱

عباس عبدی: عاشقان ترامپ صداقت به خرج دهند و بگویند چرا با اسرائیل و عربستان همراه شده اند

عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با انتقاد از افرادی که ترامپ را بر بایدن ترجیح می دهند نوشت: این جماعت برای آزاد نشدن اموال ایران حتما خواهند کوشید که از یک طرف تیم بایدن را قانع کنند تا مبادا چنین رفتاری را مرتکب شود و خواهند کوشید که او سیاست ترامپ را ادامه دهد تا به نفع آنان باشد. یا آنکه در داخل و خارج کشور دست به اقداماتی خواهند زد که بایدن را در مسیر مورد نظر خودشان که حفظ تحریم‌ها است، قرار دهند.
به قول برخی ناظران ممکن است در دو ماه باقی مانده تا آمدن بایدن اقدامات خطرناکی کنند که به‌ نظر من با آمدن بایدن هم دست از این کار بر نخواهند داشت. 

 این رفتارها محصول کوشش افراطی برای کسب قدرت با هر وسیله‌ای است. به همین علت برخی از آنان یکی از رذل‌ترین مقامات سیاسی جهان یعنی ترامپ را در نوشته‌های خود چنان بالا می‌برند که گویی او فرشته نجات آدمیان است که معاذالله از سوی خداوند به زمین آمده است!

این جماعت کسانی هستند که مخالفان خود را با برچسب غرب‌زده و خودباخته در برابر غرب متهم می‌کنند، ولی همزمان ترامپ را منجی خود می‌دانند. اتفاقا درست هم فکر می‌کنند، ترامپ منجی آنان است. فقط باید دست‌مریزادی به اراده‌ای گفت که شر او را از سر بشریت کم کردند، شاید ویروس کرونا این ‌بار در نقش مثبت خود وارد معادلات سیاسی شد. احتمالا اگر کرونا نبود ترامپ دوباره انتخاب می‌شد. اینجاست که باید به فکر این گزاره بود که: «چه بسیار چیزهایی که از آن کراهت دارید ولی برای شما خیر است و چه بسیار چیزهایی که دوست دارید ولی برای شما شر است.»

عاشقان شرمنده ترامپ صداقت به خرج دهند و صریح‌تر بگویند که چرا با اسراییل و عربستان در این باره همسو شده‌اند؟ همه اینها به معنای مثبت دانستن بایدن نیست. او هم دنبال منافع خود و کشورش است. فرقش برای جهان از جمله ایران این است که فرصتی را برای بازسازی سیاسی فراهم می‌کند. فرصتی که در زمان ترامپ نبود و اکنون می‌توان استفاده کرد؛ اگر بشود.