کد خبر: ۳۱۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۷

کشف ۵ میلیاردی تنباکوی تقلبی در منطقه جنوب تهران

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری کلاهبرداری که تنباکوی تقلبی را با عنوان تنباکوی برند به بازار مصرف عرضه می‌کرد خبر داد.
سرهنگ "علی، ولی پور گودرزی" گفت: نماینده حقوقی یک شرکت برند تنباکو با در دست داشتن پرونده ای مبنی بر تهیه و توزیع تنباکوی تقلبی به پلیس امنیت اقتصادی مراجعه و اظهار کرد، فرد یا افرادی مقدار فراوانی تنباکوی تقلبی تولید و به نام شرکت برند، به بازار مصرف توزیع می‌کند که این موضوع موجب ورود خسارت‌های مادی و معنوی به شرکت شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی پس از انجام تحقیقات اولیه و اطمینان از صحت خبر، موفق به شناسایی کارگاه تولیدی که پارگینگ ساختمانی در منطقه خانی آباد بود، شدند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با شناسایی هویت مالک ساختمان، وی به پلیس امنیت اقتصادی دعوت و اظهار کرد، به موجب اجاره نامه‌ای منافع ساختمان خود را به فردی واگذار کرده است و از تولید تنباکو و عرضه آن به بازار مصرف بی خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با استخدام ۷ خانم و با استفاده از دستگاه‌های خرد کن میوه‌های خشک را با سنگ بخار مخلوط و پس از بسته بندی با لیبل جعلی به عنوان تنباکوی برند به بازار مصرف عرضه می‌کند، نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاهش در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در یک عملیات پلیسی موفق شدند متهم را با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی انتقال دهند، گفت: در بازرسی از کارگاه مقدار ۵ هزار و ۴۰۰ بسته تنباکو تقلبی، حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تنباکو (سنگ بخار، میوه خشک)، ۴ هزار قوطی خالی، هزار عدد لیبل تقلبی کشف کردند.

ولی پور گودرزی گفت: همچنین از مخفیگاه متهمان ۹ دستگاه تولید تنباکوی تقلبی نیز کشف و مسئول کارگاه پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.