کد خبر: ۳۱۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۲

سازمان جهانی بهداشت:قرنطینه سراسری آخرین گزینه برای پیشگیری از کروناست

کلوگه گفت: قرنطینه سراسری آخرین گزینه برای مبارزه با کروناست و کشور‌ها باید به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند تا آمار فوتی‌های کرونایی کاهش یابد.
هانس کلوگه نماینده رسمی سازمان جهانی بهداشت در اروپا اظهار کرد: اگر تمام افراد از شیوه نامه‌های بهداشتی پیروی کنند، می‌توان از ایجاد محدودیت و قرنطینه سراسری خودداری کرد.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت: ایجاد قرنطینه سراسری آخرین گزینه است و کشور‌ها باید به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند تا آمار فوتی‌های کرونایی را کاهش دهند.

او ادامه داد: هم اکنون میزان استفاده از ماسک حدود ۶۰ درصد است، اما اگر ۹۵ درصد مردم بزنند می‌توان از ایجاد محدودیت‌های شدید خودداری کرد. البته تنها عامل تعیین کننده زدن ماسک نیست و دیگر اصول بهداشتی نیز باید رعایت شود.


کلوگه افزود: در این روز‌ها میلیون‌ها نفر در شرایط قرنطینه به سر می‌برند و شغل خود را از دست داده اند. این افراد نیاز به حمایت مالی دارند و باید از نظر روانی نیز تحت نظر قرار گیرند تا آسیب شدیدی به این آن‌ها وارد نشود.

کلوگه درباره واکسن‌های فایزر و مدرنا گفت: واکسن‌ها به صورت کامل از همه گیری کرونا جلوگیری نمی‌کنند و همچنین تولید و توزیع آن‌ها دشوار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان