کد خبر: ۳۱۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۷

لباس‌ها چطور عامل انتقال کرونا می‌شوند؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: لباس های تاناکورایی عامل بسیار مهمی برای انتقال ویروس کرونا و حتی دیگر بیماری های عفونی هستند.
دکتر مسعود مردانی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک یکی از بهترین راه های جلوگیری از انتقال کرونا به دیگران است، افزود: لباس های آلوده به ویروس کرونا در شرایط متفاوت ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت سبب انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: لباسهای تاناکورایی باید قبل از عرضه برای فروش در فروشگاه ها، شست وشو و ضدعفونی شوند.

دکتر مردانی بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و شست‌ وشوی مکرر دست ها از دیگر مسائلی است که سبب کاهش آلودگی و انتقال کرونا می شود، اظهار داشت: در مجموع رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی ضامن سلامتی و ادامه زندگی است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بار دیگر خاطر نشان کرد: ویروس کرونا شاید ضعیف شود اما در همان سطح همچنان قادر است افراد بزرگسال و کسانی را که بهداشت فردی را رعایت نمی کند درگیر سازد.

وی همچنین از مردم خواست ضمن رعایت کامل پروتکل ها، زدن ماسک، ضدعفونی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی خود را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا حفظ کند.

دکتر مردانی از مردم خواست فریب ادعاها در مورد داروهای ضد کرونایی را نخورند و افزود: هیچ دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا در دنیا ساخته نشده و هر دارویی باید پس از تاییدیه های علمی و آزمایشگاهی معتبر جهانی در دسترس قرار گیرد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(چهارشنبه) از جان باختن ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر از هووطنان از زمان شیوع ویروس کرونا(اوایل اسفند ۱۳۹۸) تا کنون خبر داد.