کد خبر: ۳۱۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۴۱
۳ پیش‌بینی از وضعیت بورس در هفته پیش‌رو

تاثیر عملیات تروریستی اخیر بر بازار سرمایه چیست؟

بورس امروز فعالیت خود را در حالی آغاز می‌کند که دو هفته مثبت را پشت سر گذاشته است و پیش بینی ها بر تداوم این روند در هفته پیش رو دلالت دارد.
درحالی که انجام یک عملیات تروریستی در اطراف تهران و شهادت دانشمند هسته‌ای ایران عصر روز جمعه، سبب شد برخی کارشناسان احتیاط ویژه‌ای را برای پیش‌بینی به کار بگیرند اما تحلیلگران بازار سرمایه بر این اعتقادند که تاثیر این اتفاق بر بورس آنی بوده و ادامه‌دار نخواهد بود.

         

قاسم صادقی،تحلیلگر بازار سرمایه  تاکید کرد:به طور کلی اتفاقاتی از این دست می‌تواند موجب ایجاد جو منفی هیجانی در بازار شود اما به سرعت این وضعیت زودگذر خواهد بود و در روند کلی بازار تاثیری به جا نخواهد گذاشت.

همایون دارابی نژاد کارشناس بازار سرمایه نیز  در پاسخ به این سوال که با توجه به عملیات تروریستی دیروز  بازار سرمایه چه شرایطی را تجربه خواهد کرد گفت : دکتر فخری‌زاده از دانشمندان بزرگ کشور بود و این حادثه، حادثه بسیار تلخی قلمداد می‌شود اما به نظر می‌رسد هنوز برای اظهار نظر قطعی زود باشد و باید صبر کرد.

 وی تاکید کرد به نظر می‌رسد چندان تحت تاثیر عوامل سیاسی نباشد اما باز باید صبر کرد تا واکنش تهران به ماجرا روشن شود. این تحلیل‌گر بازار سرمایه ادامه داد : البته به لحاظ اقتصادی پیش‌بینی‌ها بر رشد بازار در هفته پیش رو دلالت داشت و من فکر می‌کنم این اتفاق نتواند مسیر حرکت بورس را تغییر چندانی دهد.

این کارشناس گفت: در کل پیش‌بینی‌ها دلالت بر این دارد که بورس سومین هفته مثبت خود را پشت سر بگذارد اما با این حال باید کمی صبر کرد تا جهت و ابعاد این اتفاق روشن‌تر شود .

همچنین مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه،با تاکید بر اینکه اتفاق رخ داده شوکی سیاسی است و به نظر من به دشمنی اسراییلی‌ها با ایران بازمی‌گردد، گفت: این دست شیطنت‌ها نمی‌تواند تاثیر عمیقی بر بازار به جا بگذارد.   

وی گفت: روند حرکت بازار مثبت است و بعد از موضع گیری وزیر خارجی احتمالی جو بایدن که از منفعت برجام سخن گفته بود این شرایط ادامه خواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: سهامداران مطمئن باشند، با رد شدن ریسک سیستماتیک انتخابات آمریکا، سرمایه‌ها جایی بهتر از بازار سرمایه برای مراجعه پیدا نمی‌کنند. خوشبختانه اکنون بازار به روزهای طلایی خود بازگشته و حجم معاملات به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسیده که این دقیقا روزهای طلایی است

وی با تاکید بر اینکه دوره ریزش بازار سرمایه مدتهاست به پایان رسیده به مثبت بودن بورس در دو هفته اخیر اشاره کرد.