کد خبر: ۳۱۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۲

علیرضا تابش: ارتقای سلیقه یکی از دستاوردهای «سینماحقیقت» بوده است

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» در تولید فکر و ارتقای دیدگاه مخاطب ابراز امیدواری کرد برگزاری برخط این رویداد ادامه مسیری باشد که تاکنون پیموده شده است.
علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سنمایی فارابی درباره برگزاری آنلاین (برخط) جشنواره‌ها گفت: برگزاری آنلاین هر رویداد هنری، در تعامل با هنرمندان آن رویداد اتفاق می‌افتد. اگر پیش از برگزاری جشنواره، تعاملی دو سویه با هنرمندان و برگزارکنندگان جشنواره اتفاق بیفتد و مخاطرات و مزایای آن توسط هر دو طرف مطرح شود، بدون شک هم هنرمندان و هم مدیران در کنار یکدیگر می‌توانند در برگزاری آن موفق شوند.

وی ادامه داد: در مورد جشنواره سینماحقیقت نیز این امر صادق است. این جشنواره جزء جشنواره‌هایی است که مخاطب خاص دارد و مخاطب خاص در مجموع، پیگیر اخبار آن رویداد است. چه قرار باشد آن رویداد به شکل فیزیکی یا آنلاین برگزار شود. در این سال‌ها، جشنواره «سینما حقیقت» توانسته نگاه و سلیقه مخاطبان سینما را رشد دهد، این ارتقای سلیقه می‌تواند و باید در بستر پلتفرم‌های آنلاین نمایش فیلم نیز تقویت شود، حال که ویروس کرونا سبب شده نگرش ما به رویدادهای سینمایی، تغییر کند، می‌توان گفت سالن‌های سینما به خانه‌ها آمده‌اند و نمایش مستندهای به‌روز و جذاب، در قالب رویداد آنلاین جشنواره فیلم حقیقت، طیف علاقه‌مندان به سینمای مستند را در سراسر کشور گسترش خواهد داد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت را این ماه به دبیری محمد حبیبی مقدم به ‌صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد کرد.