کد خبر: ۳۱۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۳

خبرهای مهم درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

روحانی گفت: مردم عزیز ما بدانند در بودجه امسال، ما تلاش خواهیم کرد که به اقشاری که در فشار زندگی هستند و حال درآمد ثابت یا غیر ثابت دارند؛ کمک کنیم و افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰، ۲۵ درصد است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: مردم عزیز ما بدانند در بودجه امسال، ما تلاش خواهیم کرد که به اقشاری که در فشار زندگی هستند و حال درآمد ثابت یا غیر ثابت دارند؛ کمک کنیم و افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰، ۲۵ درصد است. معافیت های مالیاتی برای حقوق را از ۳ میلیون به ۴ میلیون رساندیم؛ حداقل دریافتی حقوق کارمندان را از دو میلیون و هشتصد به ۳ میلیون و پانصد رساندیم. 


وی ادامه داد: برای مبارزه با فقر مطلق و کاهش فقر مطلق ۱۶ هزار منبع مد نظر قرار دادیم و کمک های معیشتی به شصت میلیون نفر و یارانه های معمولی مانند سابق رداخت می شود و بیمه درمان رایگان برای ۳۰ میلیون نفر مد نظر قرار گرفت. در بخش سلامت در مجموع اعتبارات بخش سللامت را هم برای نیازمندی ها و هم کرونا به بیش از ۲ برابر رساندیم و استخدام ۵۳ هزار نفر نیروی جدید برای بهداشت و درمان مد نظر قرار گرفته شد.