کد خبر: ۳۱۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۰

هشدار هواشناسی نسبت به مواج شدن خلیج فارس

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن خلیج فارس از بعدازظهر امروز (۱۲ آذرماه) تا اواخر وقت دوشنبه (۱۷ آذرماه) هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد نسبتاً شدید همراه با افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ مترامروز (۱۲ آذرماه) در شمال خلیج فارس، فردا (۱۳ آذرماه) در شمال و نواحی مرکزی خلیج فارس و جمعه (۱۴ آذرماه) در نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط شنبه (۱۵  آذرماه) برای نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، یکشنبه (۱۶ آذرماه) برای نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و دوشنبه (۱۷ آذرماه) برای خلیج فارس و تنگه هرمز دور از انتظار نیست و احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به ایجاد محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی، فعالیت شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل و ممنوعیت تفریحات آبی و شنا توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.