کد خبر: ۳۱۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۰

سناتور تندروی آمریکایی خواستار مداخله دیوان عالی شد

فارس نوشت: «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه تگزاس از تلاش به منظور جلب رضایت دیوان عالی آمریکا برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر در حکم دادگاه پنسیلوانیا حمایت کرد.
کروز اولین سناتوری است که به صورت علنی از درخواست رسیدگی دوباره به پرونده انتخاباتی این ایالت حمایت کرده است. پیشتر دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست حزب جمهوری‌خواه در اعتراض به سیستم رای‌گیری در این ایالت را برای ابطال نتیجه انتخابات آن، رد کرده بود.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، کروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این درخواست تجدیدنظر مسائل جدی حقوقی را مطرح می‌کند و من معتقدم دیوان عالی باید به سرعت به آن رسیدگی کند.

وی افزود: قوانین پنسیلوانیا رای‌گیری حضوری را الزامی می‌کند مگر در شرایط محدود و مشخص. اواخر سال گذشته مجلس قانون‌گذاری پنسیلوانیا علیرغم منع بیان شده در قانون اساسی پنسیلوانیا، قانونی را تصویب کرد که رای‌گیری پستی سراسری را مجاز اعلام کرد. در این درخواست تجدیدنظر گفته شده که پنسیلوانیا نمی‌تواند وسط بازی قوانین را تغییر دهد.

وی افزود: این تلخی و تفرقه که در سراسر کشور می‌بینیم نیاز به راه‌حل دارد. و من معتقدم دیوان عالی آمریکا در قبال مردم آمریکا مسئولیت دارد که اطمینان یابد ما از مقررات و قانون اساسی پیروی می‌کنیم. بررسی این پرونده به صورت سریع گامی مهم خواهد بود که به بازسازی اعتماد به تمامیت نظام دموکراتیک ما کمک می‌کند.