کد خبر: ۳۱۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۱

رنگین‌کمانی زیبا از ایران امروز در «سینماحقیقت»

آثار مستندی که در بخش‌های مختلف چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده می‌شوند جلوه‌ای زیبا و رنگارنگ از فرهنگ، آداب و رسوم و قومیت‌های ایران امروز بازتاب می‌دهند.
در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» که امسال به صورت آنلاین (برخط) برگزار می‌شود جلوه‌هایی رنگارنگ از آداب و رسوم، ویژگی های قومی، بومی و منطقه‌ای را می توان یافت.

حضور ۶۲ شهر در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» یکی از جذابیت‌های این دوره است که منشوری رنگارنگ و زیبا از ایران امروز مقابل چشمان تماشاگر قرار می‌دهد. چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» ضیافت سینماگرانی از شمال ایران تا جنوب کشور است و محلی برای نمایش مستندهایی از شیراز تا اهواز، از شهرکرد تا بندرانزلی، مستندهایی از اصفهان، اراک، رفسنجان، شهرکرد، بیرجند و سمنان.

محمد حمیدی مقدم دبیر این دوره درباره این ویژگی گفت: چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» رنگین کمانی از ایران امروز است. آنهایی که می‌خواهند بدانند فرنگ، آئین‌ها، باورها و اجتماع امروز چه سیمایی دارد، می توانند فیلم های این دوره را ببیند و تصویری متنوع از این گوناگونی ببینند.

حمیدی مقدم افزود: در حوزه زیست محیطی فیلم‌های جذابی در این دوره داریم. در زمینه آثار اجتماعی که عمومی‌ترین بخش سینمای مستند است فیلم‌های تاثیرگذاری در این دوره حضور دارند. همچنین سینمای مستند امسال به آئین‌ها، فولکلور، رسوم و آداب و خرده‌فرهنگ ها پرداخته است.

دبیر چهاردهمین جشنواره برخط «سینماحقیقت» گفت: اگر فردی می‌خواهد ایران امروز را ببیند سینما حقیقت چهاردهم را دنبال کند. آثاری از  ۶۲ شهرستان در این دوره حضور دارند. از اکثر نقاط کشور در فیلم‌های امسال می‌توان تصویر و نشانه‌ای یافت. این‌ها ارزشمند است و برای ثبت در تاریخ ضروری است. پژوهشگران و فعالان حوزه اجتماعی که علاقهمند بررسی موضوع‌هایی از این دست هستند، با تماشای این آثار دریافتی از فضای جامعه و مناطق مختلف ایران امروز خواهند داشت.

چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت از ۲۵ آذرماه تا دوم دی ماه به دبیری محمد حمیدی مقدم به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.