کد خبر: ۳۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۶۵

آیت الله جوادی آملی: تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است

آیت الله جوادی آملی گفت: تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی‌شود با نام خدا حفظ شود.
آیت الله جوادی آملی گفت: تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی‌شود با نام خدا حفظ شود.

به گزارش «تیک»، آیت الله عبدالله جوادی آملی که در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: از ذات اقدس اله در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مسئلت می‌کنیم که این نظام را در سایه صدیقه کبری (س) حفظ کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امسال، سال اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است و عامل اجرایی این امر، عزم ملی و جهادی است. ملت بزرگوار ما می‌داند که ما همیشه در حال جهادیم و بحث اقتصاد مقاومتی، عزم ملی و فرهنگ، همه به جهاد بر می‌گردد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنی غدار داریم که در داخل ما لانه کرده است و همیشه آماده حمله کردن است و مثل مار سمی یا عقرب نیست که با انسان کنار بیاید بلکه با دشمنی روبرو هستیم که هرگز با ما کنار نمی‌آید و از ما شرف و شرع می‌خواهد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: شیطان از ما شرف و شرع می‌خواهد و تا زمانی که ندانیم با چه دشمنی روبرو هستیم، علمی صحبت نمی‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی فرق دارد و منظور از جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. ذات اقدس اله می‌فرماید که مال است که شما را سر پا نگه می‌دارد و این مال را نباید به دست سفهاء داد که نمی‌توانند آن‌ها را اداره کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: اصل دوم این است فقیر کسی است که ستون فقرات آن شکسته است و ملتی که فقیر است و ستون فقرات آن شکسته است، چطور می‌تواند مقاومت کند و در برابر تحریم تسلیم می‌شود.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: این‌ها که تحریم می‌کنند، فکر می‌کنند ملت ایران تسلیم می‌شود اما اشتباه می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ملتی که دستش خالی است، گرفتار تسلیم و چاپلوسی می‌شود و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، دشمن را بشناسیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسراف نکنیم، 3000 میلیارد اختلاس نکنیم و با بانک‌ها رابطه غیر مشروع نداشته باشیم. این که می‌بینید عده ای علنا خلاف شرع می‌کنند، برای این است که عمل صالح ندیدند. مردم امام راحل را فقط دیدند و سیل وار چون عمل دیدند، به اسلام آمدند و اگر 3000 میلیارد را می‌دیدند، خروج می‌کردند و این‌ها عمل صالح دیدند که آمدند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اطاعت از مسئولان نظام اسلامی واجب است و کسی که پشت فرمان می‌نشیند و از عمد خطا می‌کند، عقل ندارد. فردی که تصمیم می‌گیرد تند برود، شخصا تصمیم نگرفته است بلکه غضب و شهوت اوست که تصمیم گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد به جهاد بر می‌گردد و فرهنگ هم به جهاد بر می‌گردد و عزم ملی نیز به جهاد بر می‌گردد. باید قلمرو دشمنمان را بشناسیم و بدانیم که اصلا با ما کنار نمی‌آید و چنین ملتی، نه بیراهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اصرار قرآن کریم این است که هر کاری شما می‌کنید، بسم الله بگویید و این کار را حفظ می‌کند و تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی‌شود با نام خدا حفظ شود.