کد خبر: ۳۲۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۲

دوران کابوس آمریکا در «سینما ملت»

قسمت چهارم مستند تلویزیونی «سینما ملت» امشب دوشنبه ۲۲ دی ماه به جایگاه سینمای اعتراضی «هالیوود جدید» خواهد پرداخت.
قسمت چهارم مستند تلویزیونی «سینما ملت» امشب دوشنبه ۲۲ دی ماه به جایگاه سینمای اعتراضی «هالیوود جدید» خواهد پرداخت.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، چهارمین قسمت از مستند سریالی «سینما ملت» با عنوان «اینک، اعتراض» بار دیگر به سال‌های پرآشوب دهه ۱۹۶۰ پرداخته؛ اما در این نوبت به سراغ دوران سخت آمریکایی‌ها و یا چنانکه «جرالد فورد»، سی‌وهشتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده از آن یاد می‌کرد، «سال‌های کابوس طولانی ما!» خواهد رفت.


سینما ملت، در این قسمت به جایگاه سینمای اعتراضی «هالیوود جدید» و عملکرد فیلمسازان «مکتب نیویورکی» در این دوران خواهد پرداخت. دوران درخشانی از سینمای آمریکا که با آثار ماندگاری چون «راننده تاکسی» ساخته «مارتین اسکورسیزی»، «مکالمه» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» و «همه مردان رئیس‌جمهور» ساخته «آلن جی‌پاکولا» شناخته می‌شود.

 

این برنامه با روایت اشکان صادقی و نویسندگی و پژوهش جمعی از نویسندگان و پژوهشگران به نام در ۵۲ قسمت ۴۰دقیقه‌ای به بررسی تقاطع هنر-صنعت-رسانه مهم سینما با مولفه‌های قدرت ملت‌ها می‌پردازد.


برنامه «سینما ملت»، به تهیه‌کنندگی محمد هادی نعمت اللهی و سردبیری علی اکبر جناب زاده در گروه مستند شبکه افق تولید شده است و این برنامه روزهای دوشنبه ساعت ۲۰ از این شبکه پخش و روزهای سه‌شنبه ساعت ۷ و ۱۲ باز پخش خواهد شد.