کد خبر: ۳۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۷

پمپئو:ایرانی‌ها از سال 57دارند می‌گویند مرگ بر آمریکا

فارس نوشت: وزیر خارجه آمریکا گفت که یافتن فردی حتی میانه‌رو در ایران که مایل به عادی سازی روابط با ایالات متحده باشد، بسیار دشوار است.
وزیر خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت تهران در رشته‌ توییت‌هایی با انتقاد از ایران نوشت، یافتن فردی حتی میانه رو در ایران  که مایل به عادی سازی روابط با آمریکا باشد، بسیار دشوار است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت، کارشناسان سیاست خارجی آمریکا مدام در پی افرادی میانه‌رو در داخل ایران هستند که در پی عادی سازی روابط با آمریکا باشد، اما واقعیت این است که یافتن چنین فردی بسیار دشوار است.

وی در توییت دیگر با اشاره به تحریم‌های پی در پی علیه ایران و ذکر تحریم  بیش از 1500 شخص و نهاد ایرانی مدعی شد ایران نتوانسته در برنامه موشکی و هسته‌ای خود سرمایه گذاری کند.

وزیر خارجه آمریکا در توییت دیگر خود نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  تشخیص داد که رژیم ایران متشکل از افرادی با دیدگاه‌های مذهبی است که از سال 1979 میلادی (1357) به این سو شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. در ایران افرادی هستند که تقریبا هر روز آمریکا و اسرائیل را تهدید می‌کنند.

وزیر امور خارجه ایالات متحده در روزهای گذشته نیز به طرح مجلس شورای اسلامی ایران برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت لغو نشدن تحریم‌ها، واکنش نشان داد و مدعی شد:‌ «این تهدید ایران حتی بیشتر از نقض برجام است. ایران ذیل معاهده حقوقی و متعاقب توافق پادمانی ان‌پی‌تی، ملزم است به بازرسان آژانس اتمی اجازه دسترسی دهد. نقض این الزامات ورای اقدامات پیشین ایران در تناقض با تعهدات هسته‌ای برجام است.»

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  چندی قبل در توئیتی در واکنش به  دونالد ترامپ  و ایراد اتهامات بی اساس و تهدید ایران نوشت، قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.