کد خبر: ۳۲۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

با چه تضمینی دانش آموزان راهی مدرسه شوند؟

خبرنیوز نوشت:با اعمال محدودیت ها، وضعیت ویروس منحوس کرونا در اغلب شهر های ایران از قرمز و نارنجی به زرد و به تازگی به آبی نیز رسیده است.
با وجود کاهش آمار مرگ و میر در بیماران کرونایی اکثر محدودیت ها برداشته شد و باعث شد حساسیت ها در شهروندان کمتر شود اما این اصل با وجود شکننده بودن وضعیت فعلی ویروس به نظر خطرناک می رسد و باید در این باره تدبیری اندیشید؛ زیرا برای رسیدن به این شرایط همه مردم تاوان سختی داده اند و تا ثبات کامل شرایط نباید عادی انگاری باعث شود راه برای بازگشت به وضعیت قرمز هموار شود.

اما در این بین خبر بازگشایی مدارس و حضوری شدن امتحانات از اول بهمن ماه موجی از نگرانی ها را برای والدین و حتی سایر مردم به وجود آورده است.

در حالی که سال تحصیلی به نیمه رسیده است و همه دانش آموزان، مربیان و حتی والدین سختی و مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته اند، با وجود اینکه ویروس کرونا مدام با نوساناتی همراه است بازگشایی مدارس درست تر است یا ادامه سال تحصیلی به صورت مجازی؟

به نظر نمی رسد دانش آموزان پایه اول و دوم قادر به رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل صحیح و کامل باشند، با این وجود آیا تضمینی وجود دارد که بازگشایی مدارس افزایش ویروس در جامعه را به همراه نیاورد؟

با این وجود احتمال مبتلا شدن دانش آموزان ، بازگشت به وضعیت قبلی و شیوع موج جدید کرونا در جامعه دور از واقعیت نیست.هست؟

نمی توان مطمئن بود که وضعیت شهرهای مختلف تا پایان خرداد ماه به همین روال ادامه پیدا کند و با خیال راحت دانش آموزان را راهی مدرسه کرد زیرا احتمال جهش دوباره ویروس کرونا و تعطیل شدن مجدد مدارس وجود دارد که  در این صورت آسیب های زیادی به دانش آموزان وارد خواهد شد.

با همه این تفاسیر محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است؛ «از ابتدای بهمن ماه، کادر اداری و اجرایی تمام مدارس کشور، موظف به حضور در مدارس هستند.»

شاید ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمی جدید در این باره بگیرد و پیشنهادی به وزیر آموزش و پرورش بدهد؛ البته شاید…